گام های موثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی

گام های موثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همزمان با ۱۷ مرداد با حضور در تحریریه روزنامه های بومی استان، به آن ها خداقوت گفت

*گام های موثر رسانه ها برای تنویر افکار عمومی*

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، رئیس سازمان در دیدار با سردبیر روزنامه های استانی خراسان با اشاره به گام های موثر رسانه ها برای روشن کردن افکار عمومی گفت: رسانه ها در این مسیر با نقد ها و انعکاس مسائل و مشکلات را منتشر می کنند و در عین حال ارتباطی نیز بین مردم و نهادها ایجاد می کنند.

عالی ترین مقام نظارت بر ساخت بنا در استان با بیان این که رسانه ها موتور محرکه آگاه سازی مردم و مطرح کردن مطالبات جامعه هستند، افزود: رسانه ها مسئولان را نسبت به وظایف خود آگاه و متمرکز می کنند و مسئولان نیز از این ظرفیت برای رطلاع رسانی استفاده می کنند.

مهندس «رمضانی» ارتباطات شکل گرفته سازمان نظام مهندسی از گذشته با روزنامه خراسان را در آگاه سازی مردم از وظایف و نقش مهندسان مهم ارزیابی می کند.

*نقش موثر رسانه ها در افزایش کیفیت ساختمان*

این مقام مسئول در دیدار روز خبرنگار خود با حضور در تحریریه پایگاه خبری اترک و کانال بجنورد زیبا با بیان این که در شرایط کنونی رسانه ها می توانند در افزایش کیفیت ساختمان ها نقش داشته باشند گفت: شرایط اقتصادی منجر به کمرنگ شدن رابطه مردم با صنعت ساختمان و مهندسان شده است، از این جهت مردم باید بدانند همانقدر که هزینه ساختمان بیشتر شده است باید بیشتر به کیفیت ساخت توجه شود تا عمر مفید ساختمان ها و بهره وری افزایش پیدا کند.

مهندس رمضانی با بیان این که مطبوعات توانایی تعدیل فراز و فرودهای جامعه را دارند، ادامه داد: ساختمان کالایی سرمایه ای است، ماندگاری شرایط کنونی ساختمان موجب سود بردن دلالان می شود و بهره برداران از آن بی نصیب می مانند و متضرر می شوند، بنابراین رسانه ها می توانند کمک کنند مراقبت از کیفیت ساختمان بیشتر شود.

این مقام مسئول با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهارکرد: خبرنگاری حرفه ای است که با آگاهی ها، رشد و توسعه و بالندگی های مردم ارتباط دارد، اگر چه این حوزه کاری برای بیشتر مردم ناشناخته است.

وی با اشاره به جایگاه مهم خبرنگاری در تدوین و استراتژی راهبردها، شفاف سازی و آگاه سازی مردم، ادامه داد: خبرنگاران در ارتباط بین مردم و مسئولان و کیفیت زندگی اجتماعی نقش موثری دارند.

وی با بیان این که مردم از نقش مهم رسانه ها در ایجاد نشاط اجتماعی و وظایف خطیر آن ها مطلع نیستند، اضافه کرد: ورود به کار رسانه و مطبوعات مستلزم عشق و علاقه به این حرفه است زیرا کسانی که در کشور وارد این حرفه می شوند از دیگر مسائل زندگی خود عقب می مانند.

این مسئول با بیان این که خبرنگاران عضوی از جامعه فنی و مهندسی هستند، اعلام کرد: نگاه خبرنگاران به حوزه مهندسی نگاه موثر و اثر بخش است این نگاه از سویی نقطه قوت برای جامعه مهندسی و از سوی دیگر نقطه قوت برای عموم جامعه است.

وی با اشاره به رسانه هایی که دانش کمتری نسبت به جایگاه مهندسی و ساختمان دارند، افزود: این رسانه توانایی ورود تخصصی به حوزه مهندسی را دارد که این امر با ارتباط مستمر این رسانه و سازمان نظام مهندسی محقق می شود.

وی رسانه را ابزاری برای بیان دغدغه های مردم و سیاست های راهبردی دانست و اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی امیدوار است بتواند به سوال هایی که در رسانه ها در این حوزه مطرح می شود پاسخ مناسبی بدهد.

*افزایش آگاهی مردم موجب افزایش مطالبه گری مردم و این امر نیز موجب افزایش فعالیت مهندسان می شود*

مهندس «رمضانی» در دفتر تحریریه روزنامه اتفاقیه نیز حضور پیدا کرد و ضمن خدا قوت به خبرنگاران و جامعه ی استان به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار گفت: این روزنامه کمک بزرگی به فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ساز کرده است.

وی با بیان این که افزایش این همکاری منجر به انتشار اطلاعات بیشتر مهندسان در صنعت ساختمان می شود، اضافه کرد: افزایش آگاهی مردم موجب افزایش مطالبه گری مردم و این امر نیز موجب افزایش فعالیت مهندسان می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این دیدار به سوالات خبرنگاران این تحریریه پاسخ داد. وی گفت: نوسانات در حوزه بازار منجر به تغییراتی در ساخت و ساز و تهیه نقشه شده است.

وی با بیان این که ساختمان از ضروریات زندگی مردم است، ادامه داد: گران شدن هزینه ساختمان باید موجب بالا رفتن اهمیت مهندسی و نفوذ نگاه مهندسی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر استفاده از مصالح دسته دوم بخاطر قیمت مناسب در ساخت و ساز با توجه به شرایط اقتصادی کنونی را از دغدغه های نظام مهندسی ساختمان دانست که در اولویت برنامه های سازمان قرار گرفته است و افزود: ورود حاکمیت و دستگاه های مرتبط به تولید و مصرف مصالح نامرغوب در استان از ضروریات است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات