اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی

اعتماد، شاخص مهم در سیستم سازمانی

IMG_۷۷۳۲

نشست هیات مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مدیران و پرسنل سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، مهندس کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این جلسه اظهار کرد: در کنار هر مدیر موفقی، کارمندان تلاشگر و زحمتکشی وجود دارد که سازمان را هدایت و به سمت پیشرفت سوق می دهند.

وی به ویژگی های یک کارمند موفق اشاره کرد و گفت: بسیاری از شما پرسنل سال ها است که با وجود اختلاف سلیقه ها در هیات مدیره های ادوار همچنان در این سازمان مشغول به کار هستید که این نشان از هوش و تلاش شما دارد امیدوارم در این دوره هم روحیه کاری خود را حفظ کنید و این روحیه در جایی که کار سخت تر می شود خود را بهتر نشان می دهد.

دویده با بیان اینکه در سیستم سازمانی ، اعتماد شاخص مهمی است خاطر نشان کرد: معمولا در سیستم های مدیریتی به نیروهایی ارزش بیشتری می دهند که قابل اعتماد تر هستند و به افرادی که بشود بیشتر اعتماد کرد حتما در ارزشیابی ها نمره بهتری تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره همیشه با نگرش مثبت در امورات محوله کار را پیش ببرید عنوان کرد: خودشکوفایی از خود نشان دهید یعنی از شما ابتکار عمل می خواهیم و نیرویی که ابتکار عمل دارد اعتماد به نفس بیشتری دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در ادامه به اهمیت کار تیمی اشاره کرد و افزود: به کار تیمی اهمیت بدهید زیرا سازمان هایی موفق تر هستند که کار تیمی را مدنظر دارند.

وی با بیان اینکه یک شاخص بسیار مهم، انعطاف پذیری است ادامه داد: ممکن است هیات مدیره تصمیم بر تغییر محل کار و وظیفه شغلی یک نیرو داشته باشد و در نهایت بعد از مذاکره با نیرو، این انتظار می رود که بتواند خود را با کار جدید وفق دهد و پیشرفت سازمان و سازگاری با وظیفه جدید را مد نظر خود قرار دهد.

دویده خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای یک نظامنامه اداری، استخدامی و تشکیلاتی است که در این نظامنامه شرح وظایف تقسیم شده است که بخشی به عهده هیات مدیره و بخشی به نام “تکالیف عمومی” به عهده کارمندان سازمان است.

وی اضافه کرد:  به طور خاص از پرسنل می خواهیم که  این نظامنامه را رعایت کنند، اگر می خواهیم سازمانی باشیم که در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد باید با نظامنامه ها منطبق باشیم و سازمان هایی که سریعتر خود را با نظامنامه ها منطبق کنند، موفق تر هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد: در این نظامنامه آمده است که کارکنان باید وظایف خود را با نهایت دقت و جدیت انجام دهند که امیدوارم شما این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهید.

دویده گفت: از زمانی که وزیر قبلی، بخشنامه هایی را در رابطه با رعایت عدم تعارض منافع مطرح کرده بودند، پرسنلی که دارای پروانه اشتغال هستند باید به طور خاص این پروانه را واگذار کنند و هیچ گونه استفاده از آن نکنند.

وی با بیان اینکه کارکنان موظف به رعایت مقررات، دستورالعمل ها و ضوابطی هستند که در سازمان به آن ها داده می شود ادامه داد: در این دوره یک نظام ارزشیابی باید تدوین و  مواردی که  به عنوان شاخص های نظام نامه ارزشیابی مد نظر قرار دارند مبنای ارزش گذاری برای پرسنل شود.

IMG_۷۸۸۱

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که همیشه در سازمان مشکل ساز بوده، این است که به سرعت اطلاعات سازمان افشا می شود خبرهای بسیاری از سازمان خارج شده که به چارچوب آن صدمه زده است و در نظامنامه شورای مرکزی آمده است:  “کارکنان سازمان موظفند از افشای اطلاعات سازمان بدون مجوز مقام مافوق خودداری کنند.”

دویده با تاکید بر اینکه ما می خواهیم یک محیط امن و آرام داشته باشیم افزود: کارکنان باید با یکدیگر و ارباب رجوع، حسن سلوک و اخلاق داشته باشند و در این قسمت ما مشکلی نداریم و همه ی همکاران مودب و با اخلاق هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: چه در داخل و چه خارج سازمان  باید شئون اخلاق سازمانی رعایت شود.

وی به موارد دیگری مانند رعایت نظم و انضباط، جلوگیری از رفتارها و گفتارهای غیر ضروری و جلسات غیر مفید در محل کار، تشکیل کمیته پیشنهادات ارائه پیشنهادات مفید و سازنده و مستند سازی و بایگانی دقیق مدارک اشاره کرد.

IMG_۷۴۸۲

IMG_۷۹۳۹

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان یک انجمن در شهر اهواز می باشد

      نظرات