مهمترین مباحث مطرح شده در نشست امروز شورای مرکزی سازمان

مهمترین مباحث مطرح شده در نشست امروز شورای مرکزی سازمان



مشکلات و مباحث مربوط به خدمات فنی و مهندسی در نشست اعضای شورای مرکزی و روسای سازمان های استان ها بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی, جلسه ۲۳۳ این شورا با حضور جمعی از اعضای اصلی و علی البدل این شورا و روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها در تاریخ ۲۹ آبان ۹۷ در سالن جلسات شورای مرکزی برگزار گردید.
در این جلسه درخواست کتبی به امضای ۱۳ نفر از اعضای شورا قرائت گردید که در آن عطف به نامه شماره ۱۰۲۰۴/د/ش م مورخ ۲۷ آبان ۹۷ دبیر اجرایی شورای مرکزی، از ریاست شورا و هیئت رئیسه شورا درخواست گردید با عنایت به رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی به حوزه مسکن و رونق ساخت و ساز جلسه مذکورصرفا به بحث و بررسی و کسب نظر همکاران در خصوص مشکلات و موارد مربوط به خدمات مهندسی بپردازد. و ضمن جمع‌بندی مطالب نسبت به ارائه آن به وزیر محترم راه و شهرسازی اقدام گردد.
از جمله مهمترین موارد مطرح شده در این نشست اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت ازشرایط مالی نامناسب استانها تعیین تکلیف تعرفه خدمات مهندسی در سال ۹۷ تعیین تکلیف ۵درصد حق السهم سازمان ازخدمات مهندسی و چگونگی بودجه نویسی برای سال ۹۸ سازمانهای استان ها بود.
روسای سازمان های استان ها همچنین خواستار مشخص شدن دیدگاه قطعی شورای مرکزی در مورد بخشنامه های چند ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی شدند که در هر مورد از سوی مهندس رجبی رئیس سازمان و نواب رئیس توضیحات لازم ارائه و مقرر شد طی دو سه هفته آینده به صورت قطعی این موارد روشن و تکلیف مشخص شود.
در این جلسه مهندس رجبی از تصمیم برای راه‌اندازی حوزه نظارت و بازرسی در شورای مرکزی با هدف صیانت از مهندسان و سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد و گفت: تلاش می‌شود طی دو سه ماه آینده مباحث تشکیلاتی، شفافیت مالی و ارتقاء خدمات به نفع بهره بردار در جلسات فوق العاده شورای مرکزی نهایی شود و حداقل ۳ نظامنامه عملیاتی تحویل وزیر محترم راه و شهرسازی گردد
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات