نایب رئیس اول سازمان:
 ایمنی کارگاههای ساختمانی در دستور کار جدی سازمان قرار دارد

نایب رئیس اول سازمان: ایمنی کارگاههای ساختمانی در دستور کار جدی سازمان قرار دارد

نایب رئیس اول سازمان:
ایمنی کارگاههای ساختمانی در دستور کار جدی سازمان قرار دارد


نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران بر شکل گیری منسجم "واحد HSE پروژه های عمرانی" و پیگیری جدی بحث ایمنی در صنعت ساختمان تاکید داشته است.

مهندس علی نیا در نخستین جلسه کارگروه چند جانبه ایمنی با حضور نمایندگان انجمن صنفی کارگران استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در ستاد سازمان تشکیل شد اظهار کرد: اهمیت و جایگاه ایمنی در عملیات ساختمانی و ابعاد انسانی آن بر کسی پوشیده نیست و جهت دستیابی به ایمنی مورد رضایت جامعه، باید همکاری و تعامل مطلوب فی مابین تمامی دستگاه های مرتبط در حوزه ساخت و ساز صورت گیرد .

وی افزود: علاوه بر تفاهم نامه های چند جانبه قبلی، برنامه ریزی و اجرای آموزش ایمنی کارگران و  دفترچه کار کارگران که اعلام حضور و فعالیت کارگران در کارگاه ساختمانی با تایید مهندسان مجری و ناظر است، را بنا داریم در دستور کار این کارگروه قرار دهیم.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: طرح هایی در این کارگروه طراحی و تایید شده و در حال حاضر مورد استفاده در انجمن صنفی کارگران است.

عضو شورای مرکزی کشور سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: با هماهنگی ادارات کل تامین اجتماعی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به تهیه چارچوب فعالیت "مسئول ایمنی در کارگاه های ساختمانی" اقدام شده است و پیشنهاد آن در جلسه هیات مدیره سازمان مصوب شده است.

علی‌نیا با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر آموزش ایمنی کارگران برای حدود ۳۸ هزار کارگر ثابت  ساختمانی انجام شده است، ادامه داد: نیاز به ادامه آموزش برای همه کارگران و استادکاران ثابت ساختمانی به تعداد حدود ۵۲ هزار نفر در استان و کارگران فصلی به تعداد حدود ۱۰ هزار نفر که اکثراً در پروژه های روستایی فعال هستند محسوس است.

وی در ادامه اظهار داشت که در قرارداد جدید بیمه مسئولیت، آموزش بیمه گر را در دستور کار قرار خواهیم داد و آن را بعنوان یک سرفصل جدید در قرارداد با کمک همکاران هیات مد یره قرار می دهیم؛ چون اعتقاد داریم کاهش خسارت جانی و مالی علاوه بر نتایج مثبت معنوی، روحی و روانی در بخش خسارت هم به نفع بیمه گر خواهد بود.

ایشان به راه اندازی "واحد HSE پروژه های عمرانی" تحت نظارت شهرداری های استان اشاره کرد و افزود: پیگیری و گردش کار مناسب در این زمینه با کمک استانداری، به حول قوه الهی تهیه شود.

علی نیا در پایان از حمایت همه جانبه رئیس سازمان و اعضای محترم هیات مدیره در تحقق ایمنی در حوزه صنعت ساختمان قدردانی کرد.

همچنین در این جلسه رئیس و اعضای انجمن صنفی کارگران استان به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست با تاکید بر برگزاری منظم جلسات، قرار بر این شد که اعضای اصلی کارگروه شامل نمایندگان تام الاختیار دستگاه های سازمان نظام مهندسی، سازمان تامین اجتماعی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، انجمن صنفی کارگران ساختمانی، آموزش فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در جلسات حضور یابند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات