سمینار معرفی نرم افزار نظارت عالیه ماده ۳۵

سمینار معرفی نرم افزار نظارت عالیه ماده ۳۵

به گزارش روابط عمومی راه وشهرسازی استان کرمان،مهندس علی حاجی زاده مدیر مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان با بیان اینکه اجرای ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است،گفت: بررسی گزارش ها به صورت لحظه ای برای تصمیم گیری های کلان مدیریتی، برنامه ریزی عمیق، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت عمل مهندسان و کاهش برخی خطاهای نظارتی از ویژگی های این نرم افزار است.



وی با بیان اینکه طراحی این نرم افزار در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی و اجرای دولت الکترونیک انجام یافته است، افزود:وزارت راه و شهرسازی طبق ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ها مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان ها و طرح های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است را دارد.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان کرمان با اشاره به روند نظارت عالیه در استان کرمان اظهار داشت : این روند در استان کرمان همانند سایر نقاط کشور پس از وقفه کوتاهی از سه ماهه پایانی سال ۹۲ شروع شد.
وی افزود: ۱۸۱ مورد شامل ۱۹۴ هزار متر مربع بازدید در اجرای روند جدید نظارت عالیه در استان کرمان در سال ۹۲ صورت گرفت.از این تعداد بازدید حدود ۱۰ نفر به شورای انتظامی مهندسین ناظر معرفی شده است.
وی از ۵۰۱ بازدید در سال ۹۳ خبرداد و گفت : بیش از یک میلیون و ۹۵ هزار متر مربع زیربنای این بازدیدها بوده و ۵۵ نفر به شورای انتظامی معرفی شدند و ۴۸ مورد رای صادر شده است.
مدیر مسکن راه وشهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال ۹۴، ۴۹۳ بازدید انجام شده که شامل یک میلیون و ۷۱ هزار مترمربع است؛ گفت: ۴۳ نفر به شورای انتظامی معرفی شدند که منجر به صدور ۳۳ رای شد.
حاجی زاه به ۲۷۶ مورد بازدید شامل ۸۰۳ هزار مترمربع در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها ۱۰ نفر به شورای انتظامی مهندسین معرفی و چهار رای صادر شده است.
وی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۶؛ ۲۲۶ مورد شامل ۴۴۴ هزار مترمربع بازدید انجام شده که ۲۳ نفر به شورای انتظامی معرفی شدند و یک رای صادر شده است.
مدیرمسکن راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه امیدواریم این روند سبب توسعه مهندسی در استان و کشور شود ،خاطرنشان کرد: آنچه که در ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی آمده وظیفه نظارت بر عهده راه و شهرسازی گذاشته شده اما شاید با این امکانات موجود نتواستیم به طور کامل این وظیفه را به ثمر برسانیم .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات