طرح بازآفرینی شهری،حوزه مشارکت جدی بخش خصوصی است

طرح بازآفرینی شهری،حوزه مشارکت جدی بخش خصوصی است

به گزارش روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان، محمد نهاوندیان روز دوشنبه در نشست بازآفرینی شهری استان کرمان و ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با شهرستان های جیرفت و رفسنجان افزود: طرح بازآفرینی شهری برای خدمت به مردم در بافت های ناکارآمد شهری و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی عزتمندانه و با برکت در این بافت ها آغاز شده است.
وی اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری در مجموعه اولویت های دولت دوازدهم از شرایط ویژه ای برخوردار است و ریاست جمهوری تاکید ویژه ای بر روی این طرح دارند.
وی با بیان اینکه این طرح چهار هدف بسیار مهم دارد که مورد تاکید دولت دوازدهم است گفت: اجرای این طرح ها ایمنی جان و اموال مردم، فقرزدایی، اشتغالزایی و مقابله با آسیب های اجتماعی را دنبال و محقق می کند.
نهاوندیان تاکید کرد: در وقایعی مانند پلاسکو و زلزله ها دیدیم که وجدان عمومی برخی موضوعات را قابل پیش بینی می داند و انتظار دارد که اقدام لازم در وقت مناسب انجام شود که ستاد بازآفرینی شهری می تواند ضمن تحقق این امر از بروز حوادث مشابه در آینده نیز پیشگیری کند.
وی گفت: اقدام در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری از شریف ترین کارها است که جان افراد زیادی را نجات می دهد.
وی ادامه داد: با اصلاح وضعیت محلات بافت های فرسوده و بافت های ناکارآمد شهری تغییر روحیه مردم در این مناطق ایجاد شده است و زمینه برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز فراهم می شود.
وی فقر زدایی را از اولویت های اصلی دولت دوازدهم برشمرد و گفت: دولت به منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور زمین های دولتی را برای محله سازی اختصاص و در کنار آن برای مسکن اولی ها نیز نرخ سود تسهیلات را کاهش داده است.
معاون اقتصادی ریاست جمهوری ادامه داد: دولت همچنین در راستای اجرای این طرح، تامین خدمت زیربنایی و تسهیل مقررات و اختصاص تسهیلات بانکی را نیز اجرایی کرده است.
وی بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری باید به یک نهضت عمومی در کشور تبدیل شود تا شاهد ابتکار، شکوفایی و فعالیت هر چه بیشتر در بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری باشیم.
وی ادامه داد: مدیران استانی و ملی وظیفه رفع موانع کار توسعه گران و تسهیلگران طرح بازآفرینی شهری را بر عهده دارند تا با اجرای این طرح، میدان نشاط اجتماعی و اقتصادی توسعه یابد.
وی یادآور شد: لازم است که با استفاده از فضای مجازی به جای سیاه نمایی ها و تخریب ها، مسائلی مانند اجرای طرح بازآفرینی شهری توسط کارشناسان و صاحب نظران این حوزه مطرح شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات