بهره مندی ۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰ محله هدف از مزایای اجرای طرح بازآفرینی شهری.

بهره مندی ۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰ محله هدف از مزایای اجرای طرح بازآفرینی شهری.

به گزارش روابط عمومی راه وشهرسازی کرمان،هوشنگ عشایری ظهر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۰ میلیون نفر در ۲۷۰ محله هدف طرح بازآفرینی شهری از مزایای اجرای این طرح بهره مند می شوند.

وی اعتبار سالانه مصوب برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را ۲۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در اختیار تسهیلگران طرح بازآفرینی شهری قرار خواهد گرفت.

وی از طرح بازآفرینی شهری به عنوان یک برنامه جامع ملی یاد کرد و افزود: دلیل آنکه در گذشته با وجود همه اقدامات انجام شده، اتفاق خاصی در بافت فرسوده و بافت های ناکارآمد شهری رخ نداده، این است که در اجرای این طرح ها اجماع کشوری نداشته ایم.
وی یادآور شد: هفته گذشته رئیس جمهوری اعلام کرد تمام ادارات دولتی باید اراضی خود را در قالب طرح بازآفرینی شهری در اختیار طرح و مردم قرار دهند و همکاری لازم را در اجرای این طرح داشته باشند.
هوشنگ عشایری اظهار داشت: در گذشته برای بافت‌های فرسوده شهرهای کشور در تهران تصمیم می‌گرفتیم که بازخورد آن منفی می‌شد.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بیان داشت: دولت وارد حوزه مسکن شد و فاجعه اتفاق افتاد بنابراین برنامه بازآفرینی شهری را با رویکرد محله محوری ارائه کردیم.
وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون جمعیت در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور ساکن هستند،افزود : برنامه ملی بازآفرینی در قالب توان‌افزایی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محله، کاربری،خدمات زیربنایی و نوسازی مسکن اجرا می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه اقدام مشترک نداشتیم و هر کدام ساز خودمان را می‌زدیم اما ستاد بازآفرینی شهری برنامه‌های متفرقه در محله‌های مورد هدف را تجمیع می‌کند. لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات