حضور "مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات در...

حضور "مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات در...

در نمایشگاه جانبی این کنفرانس در غرفه پژوهشگاه نیرو، «مرکز توسعه فناوری امنیت اطلاعات، ارتباطات و تجهیزات صنعت برق» و «مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه» به معرفی برنامه‌ها و اقدامات پژوهشگاه نیرو در این حوزه پرداختند.
مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه‌های قدرت با معرفی طرح توسعه فناوری و ساماندهی توان ملی کشور در حوزه‌ی فناوری و دانش رله‌های حفاظتی، نحوه‌ی اجرای رویکردهای توسعه فناوری مرکز را در جهت تکیه بر توسعه توانمندی‌های داخلی برای شرکت‌های علاقمند و فعال، متخصصین، مسئولان و صاحبنظران حوزه تجهیزات پایش و حفاظت ارائه نمود. همچنین با ارائه بروشور و خبرنامه کلیه فعالیت‌ها و موضوعات تحت پوشش مرکز توسعه فناوری پایش و حفاظت شبکه‌های برق در اختیار مخاطبان متخصص این حوزه قرار گرفت.
مرکز توسعه فناوری امنیت نیز علاوه بر معرفی مجموعه اقدامات و فعالیت‌های خود در راستای اجرای سند توسعه فناوری امنیت ICT صنعت برق در حوزه‌های مختلف صنعت برق (تولید، انتقال و توزیع)، اقدام به ارائه توضیحات در خصوص نرم‌افزار بانک اطلاعاتی آسیب‌پذیری‌های سامانه‌های کنترل صنعتی، ارائه بروشور و کتابچه‌ی «خلاصه راهنمای ارتقای امنیت در سامانه‌های کنترلی صنعت برق» نمود.
همچنین در راستای آگاه‌سازی بیشتر مسئولین، مدیران و کارشناسان حوزه برق، با اجرای عملی سناریو‌های حملات سایبری و تست نفوذ به سامانه‌ی اسکادا، سهولت دسترسی به این سامانه‌ها و به خطر انداختن آن‌ها را به طور عملی بر روی پروتکل IEC۶۰۸۷۰-۵-۱۰۴ نشان داد.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات