در جوار زمین های فرونشسته ناشی از برداشت آب در استان همدان، نیروگاه هایی به بهره برداری رسیدند که برای تولید برق نیازی به آب ندارند.

در جوار زمین های فرونشسته ناشی از برداشت آب در استان همدان، نیروگاه هایی به بهره برداری رسیدند که برای تولید برق نیازی به آب ندارند.

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، امروز سه‌شنبه شانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۷ در سفر استانی معاون اول ریاست جمهوری به استان همدان و با حضور استاندار همدان، وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا و جمعی از مقامات استان و مدیران صنعت آب و برق، سه نیروگاه خورشیدی در مناطق ویان، فامنین و قهاوند استان همدان به بهره برداری رسیدند.این نیروگاه های خورشیدی به ترتیب با ظرفیت ۷/۴، ۸/۵ و ۸/۹ مگاوات، جمعا با سرمایه گذاری ۲۱/۴ میلیون یورویی سرمایه گذاری مشترک بخش غیر دولتی و خارجی و از طریق فرایند قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر با وزارت نیرو(ساتبا) احداث گردیده اند.
بر اساس این گزارش نیروگاه های مذکور قابلیت تولید سالیانه ۴۷/۴ گیگاوات ساعت را دارا بوده و در مصرف آب بمیزان ۱۰۴۲۸ مترمکعب در سال صرفه جوئی نموده و از انتشار سالیانه ۳۲۷۰۶ تن دی اکسید کربن جلوگیری می نمایند.همچنین بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مجری احداث نیروگاه های مذکور، در زمان ساخت و بهره برداری این نیروگاه ها به ترتیب برای ۲۱۰ و ۳۰ نفر اشتغال ایجاد نموده اند.
این گزارش می افزاید در حال حاضر استان همدان با داشتن ۶ نیروگاه مگاواتی خورشیدی به بهره برداری رسیده و چندین پروژه تجدیدپذیر در دست اقدام، جزو استان های پیشروی کشور در زمینه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر می باشد.

باباطاهر همدانشهدا همدانبوعلی همدان

لینک اصل خبر در سایت سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    منبع خبر

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات