در جلسه بررسی پروانه‌های احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک استان سمنان مطرح شد: آمادگی واگذاری حدود ۳۰۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های تجدید پذیر

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا: بر اساس اعلام دفتر پروانه‌ها و مجوزها ششمین جلسه هم‌اندیشی در خصوص رفع مشکلات دارندگان پروانه احداث و قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان سمنان با حضور کارشناسان ساتبا، مدیرعامل ، معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای سمنان و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت‌های برق منطقه‌ای سمنان ، توزیع نیروی برق استان و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سالن جلسات شرکت برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد.
این گزارش می‌افزاید: در ابتدای جلسه آقای مهندس صباغ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان ضمن اشاره به پتانسیل مناسب احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در این استان‌ به‌ویژه نیروگاه‌های خورشیدی که در قالب مجتمع‌ها و شهرک‌های انرژی در استان پیش‌بینی‌شده ، اشاره نموده و افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ هکتار زمین آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشد که با همکاری سازمان‌های مربوطه و استعلامات انجام‌گرفته در زمین‌های موردنظر به‌سرعت واگذاری زمین به متقاضیان صورت می‌گیرد .
وی با اشاره به میزان مصرف استان که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات می‌باشد گفت : در همین حدود امکان ظرفیت نصب نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان وجود دارد که بستر آن جهت عملیاتی شدن فراهم‌شده است .
در ادامه کارشناسان ساتبا نیز فرآیند اجرایی صدور، کنترل، تمدید و ابطال پروانه‌های احداث و همچنین نحوه تدوین و کنترل قراردادهای نیروگاه تجدید پذیر و پاک را تشریح نمودند. و در جهت حل مشکل متقاضیانی که در راستای اخذ مجوزهای سه‌گانه دچار مشکل شده‌اند با مدیران و کارشناسان شرکت‌های برق بحث و تبادل‌نظر کردند.
اضافه می‌نماید: کارشناسان ساتبا از روند اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی مربوط به شرکت‌ فراز پنداران آریا موج در شهرستان‌ دامغان بازدید بعمل آوردند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    منبع خبر

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات