برگزاری همایش منطقه ای کایزن و ۵S  در شرکت توزیع برق مازندران

برگزاری همایش منطقه ای کایزن و ۵S در شرکت توزیع برق مازندران

بر گزاری همایش منطقه ای کایزن و ۵ S در شرکت توزیع برق مازندران

همایش منطقه ای کایزن ( بهبود مستمر ) و نظام آراستگی با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان  شرکت توزیع  نیروی برق مازندران ، سمنان ، گلستان ، غرب مازندران ، آب منطقه ای مازندران ، نیروگاه نکا ، تانش ، برق آرای شمال ، مرکز علمی کاربردی صنعت آب و برق مازندران ومقامات ارشد شرکت توانیر و انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های توزیع نیروی برق کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق مازندران در ساری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران ، مهندس قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیان داشت : این همایش با رویکرد ارائه آموزش های کاربردی در زمینه بهبود مستمر و آراستگی محیط کار به مدت ۴ ساعت برگزار شد .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود : هدف از برگزاری این دوره ها بهبود کیفیت زندگی کاری همکاران شرکت می باشد ، بطوریکه بتوان با استقرار مدل فوق الذکر انشاا... شرکت به سمت بهره وری بیشتر سوق پیدا کند .

مهندس شهابی اظهار داشت : ایجاد فضای مناسب در محیط کار با اجرای تکنیک های اصولی در نظامات ۵s شامل : سامان دهی ، پاکیزگی سازی ، نظم و ترتیب ، استانداردسازی و انضباط است و این مدل بر ایجاد محیطی مرتب و پاکیزه ، استاندارد و سامان یافته تاکید دارد و با عنایت به سادگی مدل کلیه کارکنان می توانند با همکاری و مشارکت نسبت به اجرای آن اقدام نمایند .

کلمه ۵s که تشکیل ش ده از اولین حروف واژه های ژاپنی ساماندهی ( seri ) ، پاکیزه سازی ( seiso ) ، نظم و ترتیب ( seiton ) ، استاندارد سازی ( seiketsu )  و انضباط ( shitsuke ) گرفته شده است .

این دوره آموزشی با تدریس پروفسور فوجیتا از ژاپن برگزار و شرکت کنندگان با نظام آراستگی ( ۵s ) و کایزن ( بهبود مستمر ) آشنا شدند . استاد فوجیتا نظامات فوق الذکر را منجر به سرعت ، دقت ، کنترل و آراستگی و نهایتاً افزایش بهره وری عنوان نموده و افزودند ؛ هدف نهایی از اجرای این طرح ( ۵s یا کایزن ) صرفه جویی در وقت و هزینه است .

بکارگیری ۵s در تمامی سطوح شرکت می تواند نتایجی بسیار چشمگیری به همراه داشته باشد که از آن جمله می توان به پیشگیری از حوادث ، کاهش میزان وقفه در کار ، تقویت کنترل علمی فرآیندها و ایجاد جوی سالم تر در محیط کار همراه با افزایش روحیه همکاران باشد .

ساماندهی ، ایجاد نظم و ترتیب و پاکیزه سازی در محیط کار به معنای مرتب نمودن اشیاء ، اقلام ، ابزار ، قطعات ، مواد و ... در هر کدام از محیط های کاری و نگهداری صحیح از آنان در این مدل توصیه شده است ایشان ضمن ارائه تجربیات ، مستنداتی از شرکت های موفق آسیایی از جمله : ژاپن، مالزی و .... بصورت کارگاهی تشریح کردندو با توجه به آمادگی شرکت جهت اجرای ۵s نسبت به بازدید از امور برق میاندورود اقدام نموده اند . و پس از بازدید و ارزیابی ، وضعیت نظام آراستگی ( ۵s ) در آن امور را بسیار عالی توصیف نمودند و ابراز امیدواری کردند تا همه امورهای توزیع نیروی برق از امور برق میاندورود الگوبرداری نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران

    شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران یک شرکت در شهر ساری می باشد

      نظرات