برگزاری کارگاه آموزشی پایش وضعیت روغن ترانسفورماتورها در نیروگاه طوس

برگزاری کارگاه آموزشی پایش وضعیت روغن ترانسفورماتورها در نیروگاه طوس

با هماهنگی انجام شده در روز دوشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۱۷ کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع پایش وضعیت روغن ترانسفورماتورها توسط آقای مهندس کیومرث مسعودی از شرکت پایش وضعیت یکتا شرق (پویش) در محل نیروگاه طوس برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق طوس، در این کارگاه آموزشی مهمترین اهداف پایش وضعیت روغن ترانس ها (OCM) بیان و روش‌های مختلف و مراقبت وضعیت ترانسفورماتورها از طریق آنالیز روغن و استخراج و تحلیل گازهای محلول در روغن مورد بررسی قرار گرفت.

در این کارگاه همچنین نقش روغن در ترانسفورماتورها، انواع روغن ها و خواص و ویژگی های مختلف آن و انواع تست های فیزیکی، شیمیایی و الکتریکی که بر روی نمونه های روغن ترانسفورماتورها بررسی شد همچنین معرفی استانداردها و مقادیر مجاز انواع تست ها برای حاضرین تشریح گردید.

یکی دیگر از نکات مهم این کارگاه آموزشی معرفی تست گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورها بود. در این قسمت روش های مختلف تحلیل و ارزیابی وضعیت ترانس از طریق استخراج و اندازه گیری میزان گاز‌های محلول در روغن مورد بررسی قرار گرفت و در پایان چند نمونه عملی از تست روغن ترانس و تحلیل نتایج ارائه گردید.

خاطر نشان می شود این کارگاه آموزشی با حضور همکاران امور تعمیرات الکتریک، امور شیمی، معاونت مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه طوس و نمایندگانی از نیروگاه گازی فردوسی و سیکل ترکیبی نیشابور برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق طوس

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق طوس

    شرکت مدیریت تولید برق طوس

    شرکت مدیریت تولید برق طوس یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات