استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، مهندس علیرضا خواجه گفت: اولین اقدام این شرکت در تامین انرژی برق مورد نیاز مشترکان از محل انرژی های تجدید پذیر و نو، راه اندازی نیروگاه بیوگاز یک مگاواتی در منطقه دفن زباله برمشور با مشارکت بخش خصوصی بود.که بعنوان اولین نیروگاه بیوگاز کشور در زمان خود راه اندازی گردید.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروگاه بادی ۶۲۰ کیلوواتی بادی در منطقه باباکوهی شیراز نیزدر حال بهره برداری           می باشد.

مهندس خواجه گفت: راه اندازی اولین نیروگاه خورشیدی  استان فارس در منطقه سروستان  با ظرفیت ۴ مگاوات و با بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی، از اقدامات بسیار تاثیرگذار و ماندگار توزیع برق شیراز محسوب می شود.

مدیر دفتر بازار برق خاطرنشان کرد: انعقادتفاهم نامه طرح برکت آفتاب با کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص احداث پنل های خورشیدی برروی پشت بام منازل مددجویان این نهاد و خرید تضمینی برق از آنها دیگر اقدام انجام شده بوده است.

وی تاکید کرد که هدف از اجرای این طرح، علاوه بر ایجاد بستری برای توسعه استفاده از منابع تجدیدپذیر تامین کننده انرژی برق، ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد نیز بوده است.

مهندس خواجه اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۱۲۰ مورد معادل ۶۰۰ کیلووات پنل خورشیدی روی پشت بام منازل مددجویان نصب و راه اندازی شده است.

مدیر دفتر بازار برق گفت: راه اندازی  ۶ نیروگاه خورشیدی محدود به انشعاب  ۱۰۰ کیلووات معادل ۶۰۰ کیلووات با مشارکت سرمایه گذارخارجی و همچنین راه اندازی و بهره برداری تعدادی از پنلهای خورشیدی محدود به ظرفیتهای انشعاب مشترکین محدوده شرکت توزیع برق شیراز نیز از دیگر اقدامات اجرایی شده در این راستا بوده است.

این مقام مسئول توضیح داد: فضای نورگیر مورد نیاز برای احداث هر کیلو وات نیروگاه خورشیدی حدود ۱۰ تا ۲۰ متر مربع با احراز شرایط فنی است و خرید برق از این نیروگاهها در قالب  قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله انجام می شود.

مهندس خواجه گفت: دوره خرید از تاریخ شروع قرارداد آغاز و دوره پیشبرد و احداث نیروگاه را شامل می شود و در طول دوره قرارداد خرید برق تضمینی از سرمایه گذار انجام می شود.

مدیر دفتر بازار برق اضافه کرد: پس از پایان دوره قرارداد سرمایه گذار مجاز به فروش برق در داخل کشور در قالب قرارداد دوجانبه، بورس انرژی، بازار برق یا هرقالب قانونی دیگری که موردتایید وزارت نیرو باشد، خواهد بود .

مهندس خواجه گفت: نرخ خرید برق از نیروگاههای خورشیدی طبق مصوبه وزارت نیرو به ازای هرکیلووات ساعت برای مدت ۱۰ سال از دوره قرارداد مشخص شده است که براین اساس، عدد قرارداد خرید تضمینی از نیروگاههای با ظرفیت ۲۰ کیلووات وکمتربمیزان هشت هزار ریال برکیلووات ساعت ، با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات و کمتربمیزان هفت هزار ریال برکیلووات ساعت  و با ظرفیت ۱۰ مگاوات و کمتر ۴۹۰۰ ریال برکیلووات ساعت  بوده وبا ظرفیت ۳۰ مگاوات وکمتر ۴۰۰۰ ریال بر کیلووات ساعت وبا ظرفیت بیش از ۳۰ مگاوات ۳۲۰۰ ریال برکیلووات ساعت است

مدیر دفتر بازار برق خاطرنشان کرد که در ۱۰ ساله دوم قرارداد، نرخ خرید برق هفتاد درصد نرخ مصوب خواهد بود لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات