مشترکان کم مصرف حمایت و  پرمصرف ها باید مشمول پرداخت رقم واقعی تولید برق شوند /۱

مشترکان کم مصرف حمایت و پرمصرف ها باید مشمول پرداخت رقم واقعی تولید برق شوند /۱

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در مراسمی با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس و مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر، پست برق خنداب استان مرکزی به بهره برداری رسید.

«علی لاریجانی» روز پنجشنبه همزمان با هفتمین روز از دهه فجر در جریان بهره برداری از پست ۲۳۰ کیلوولت برق شهرستان خنداب، افزود: مدیریت هزینه های سربار در بخش های مختلف زمینه و بستری را برای توسعه فعالیت های اشتغالزا در کشور گسترده تر می کند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری تولید ۲ هزار مگاوات انرژی الکتریکی به منظور جبران کمبودهای کشور برنامه ریزی شده در صورتی که با مدیریت مصرف صحیح نیازی به این حجم سرمایه گذاری نبود و گسیل این منابع مالی می توانست در حوزه اشتغال اثربخشی بالا داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راهبری امور به گونه ای که هزینه های سربار حذف و مصرف بهینه در کشور حاکم شود می تواند بسترساز خدمات بهتر به مردم باشد.
لاریجانی گفت: رسانه ملی نقش مهمی در ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف دارد و نیازی نیست برای این کار از دستگاه های مختلف هزینه دریافت شود چرا که این مهم نقش محوری در بهبود فرهنگ عمومی جامعه دارد.
وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در سال گذشته با هدف ایجاد اشتغال خرد در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت که این اقدام براساس ارزیابی گزارش های موجود موفقیت مطلوبی داشته و به همین دلیل امسال نیز این تسهیلات به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است .
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زندگی با کرامت و توانمندسازی مددجویان باید محور برنامه های دستگاه های حمایتی قرار گیرد و مجلس هم نقش خود را در این زمینه ایفا می کند.
لاریجانی افزود: ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی علاوه بر تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) برای سازمان بسیج در نظر گرفته شده که عمده این تسهیلات برای اشتغال خرد روستایی هزینه می شود.
وی ادامه داد: یکصد هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پارسال از سوی مجلس شورای اسلامی برای اشتغال خرد روستایی در نظر گرفته شد که بخشی از آن همچنان هزینه نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه امور قرار داده و با وجود تمامی فشارها به دنبال حل مشکلات و ایجاد اشتغال جوانان هستند.
لاریجانی افزود: مصرف بی رویه انرژی الکتریکی هزینه های کمرشکنی را بر کشور تحمیل می کند، بنابراین الگوی مصرف باید مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفته و کسانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند مورد حمایت قرار بگیرند و مشترکان پرمصرف مشمول پرداخت رقم واقعی تولید برق شوند تا مصداق رعایت عدالت در جامعه باشد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات