کسب عنوان برتر در زمینه داده کاوی توسط توزیع برق شیراز

کسب عنوان برتر در زمینه داده کاوی توسط توزیع برق شیراز

به گزارش روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز، مهندس رئیس زاده گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز به عنوان شرکت برتر در زمینه اجرای پروژه های داده کاوی در صنعت برق و تعداد مقالات پذیرفته شده در دومین نشست تخصصی داده کاوی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه، نشست تخصصی داده کاوی همزمان با هفتمین کنفرانس منطقه ای سیرد ایران برگزار شد، گفت: در این نشست که دکتر حقی فام، نیز حضور داشت شرکت توزیع نیروی برق شیراز با ۴ مقاله از بین ۱۹ مقاله پذیرفته شده، بیشترین تعداد مقاله های پذیرفته شده را به خود اختصاص داد.

رئیس زاده با یادآوری اینکه تعداد ۵۵ مقاله به این دوره از کنفرانس سیرد ارسال شده بود، گفت: چهارمقاله پذیرفته شده شرکت توزیع نیروی برق شیراز با همکاری دفتر تحقیقات این شرکت تهیه و ارائه شده بود.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: پیش بینی عیوب پایدار در فیدرهای شبکه توزیع از طریق داده کاوی اطلاعات عملکردی ریکلوزرها، بررسی علل ریشه ای بروز رفتارهای ناایمن و تخلفات ایمنی پیمانکاران و کارگران با کمک داده کاوی، بررسی اطلاعات خاموشی های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده با استفاده از داده کاوی و همچنین شناسایی مشترکین مشکوک به دستکاری کنتور با استفاده از داده کاوی، عناوین چهار مقاله پذیرفته شده در دومین کنفرانس سیرد بوده است.

وی گفت: دانش نوین داده کاوی به عنوان جدیدترین و برترین روش حل مسئله، با بهره ­ گیری از الگوریتم ­ های ترکیبی پیشرفته و از طریق هوشمندسازی فرآیند تصمیم ­ سازی در تکامل صنعت برق در کشورهای توسعه یافته از جایگاهی ویژه و حیاتی برخوردار است. استفاده از روش های جدید آنالیز داده مانند داده کاوی برای پایگاه های داده این صنعت حیاتی بوده و بدین جهت امروزه دانش داده کاوی در تمامی موضوعات و برنامه ریزی های خرد و کلان صنعت آب و برق نقشی موثر ایفا می نماید .

با توجه به تنوع و تکثر فعالیتها و واحدهای مختلف شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیاز به شناسایی کاربردهای تکنیکهای داده کاوی در این شرکت به همراه ارائه یک نقشه راه ضروری به نظر می رسد. راه‌اندازی طرحهای مختلف فنآوری اطلاعات و ایجاد پایگاه‌های داده مالی، بهره‌برداری، مشترکین، برنامه ریزی و مهندسی در شرکت توزیع نیروی

برق شیراز، اهمیت استفاده بهینه از داده‌های ثبت و نگهداری شده برای استخراج اطلاعات فنی و بهره‌برداری از داده‌ها را رور به روز بیشتر عیان می سازد. با توجه به اینکه در شرکت­ توزیع نیروی برق شیراز حجم زیادی از داده­های مختلف موجود می­باشد بهره برداری از این داده­ها و کشف دانش از داده­ها در جهت افزایش کارایی شرکت و کاهش هزینه­ها امری مهم و ضروری می­باشد. به همین دلیل نیز پروژه تحقیقاتی " شناسایی کاربردهای علم داده کاوی در شرکت توزیع نیروی برق شیراز به همراه تدوین نقشه راه" در شرکت تعریف و در حال انجام می باشد.  در نقشه راه پیشنهادی اولویتها و نیازهای سازمان به شکل دقیق شناسایی، معرفی و امکان سنجی می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز

    شرکت توزیع نیروی برق شهر شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات