تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی

تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی

در شرکت توزیع برق استان سمنان منعقد شد ؛

تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی

تفاهم نامه همکاری سه جانبه احداث نیروگاه های خورشیدی ویژه مددجویان کمیته امداد ، فی مابین شرکت توزیع برق ، کمیته امداد خمینی (ره) و صندوق کارآفرینی امید منعقد و مبادله شد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در ابتدای این آئین بیان داشت: با انعقاد تفاهم نامه تا پایان سال جاری ، ۱۵ واحد نیروگاه جدید پنج کیلوواتی برای مناطق محروم  با سرمایه گذاری متقاضیان و پیگیری این شرکت ، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید با قدرت ۷۵ کیلووات  در مدار تولید قرار خواهد گرفت .

سیدمحمد موسوی زاده بیان داشت :  حداقل پیش بینی برای سال آینده ، احداث ۸۵ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد می باشد که مجموع آنها به ۱۰۰ واحد خواهد رسید.

وی اظهار داشت : در استان سمنان بیش از ۳۰۰ روز آفتابی داریم و این یک مزیت نسبی است و بهره گیری از انرژی های خورشیدی باعث کاهش تلفات برق گردیده و موجب ارتقای کارایی شبکه خواهد شد .

گفتنی است : توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به گروه های هدف و بهره مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت های اشتغال جهت پایدار سازی و افزایش درآمد خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و همچنین در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های بالفعل موجود در زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی ، این تفاهم نامه تبادل گردید .

یادآور می شود : کسب درآمد پایدار برای مددجویان مورد حمایت در راستای توانمند سازی اقتصادی آنان ، ارتقاء سطح معیشت گروه هدف، کاهش مهاجرت به شهر ، استفاده مشترک از امکانات و توان این سه دستگاه و اقدام عملی و موثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ، به عنوان اهداف این تفاهم نامه محسوب می شود.

قابل ذکر است : شناسائی مددجویان واجد شرایط و معرفی به شرکت توزیع برق و صندوق کارآفرینی امید، راهنمایی و جلسه توجیهی متقاضیان ، شناسایی پیمانکار واجد شرایط و بررسی و ارزیابی کیفی آنان برای خرید تجهیزات مورد نیاز به عنوان تعهدات کمیته امداد امام خمینی (ره) به شمار می رود.

خاطر نشان می سازد : بررسی و پذیرش مددجویان معرفی شده از طرف کمیته امداد ، انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال ، نظارت برفرآیند احداث و رعایت اصول فنی و انجام قرائت تولید مطابق با ضوابط و پرداخت به موقع وجوه برق خریداری شده بر اساس مفاد قرارداد منعقده ، از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه برای شرکت توزیع برق استان سمنان پیش بینی شده است .

همچنین پذیرش مددجویان معرفی شده از طرف کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خود اشتغالی ، ارائه تعهد متقاضی و در نظر گرفتن دوره تنفس بازپرداخت وام تا زمان بهره برداری سامانه و دریافت اولین وجه بازپرداخت وام اعطائی از محل درآمد حاصل از فروش انرژی تولیدی ، در تعهدات صندوق کارآفرینی امید است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات