همکاری صنایع در برنامه های مدیریت مصرف برروی منحنی بارشبکه بسیار اثرگذار است

همکاری صنایع در برنامه های مدیریت مصرف برروی منحنی بارشبکه بسیار اثرگذار است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان:

همکاری صنایع در برنامه های مدیریت مصرف برروی منحنی بارشبکه بسیار اثرگذار است

همایش بهینه سازی مصرف برق در صنایع، با حضور شماری از مدیران و مالکان بخش صنعت، در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این همایش بیان داشت: بخش صنعت به عنوان سفیران دانش و موثرین استان هستند و همکاری صنایع در برنامه های پاسخگوئی بار، برروی منحنی بار شبکه برق بسیار تاثیرگذار است.

سید محمد موسوی زاده با اشاره به این که بیش از ۷۲ درصد انرژی مصرفی استان در بخشهای تولیدی استفاده می شود گفت: این میزان مصرف یک عدد کم نظیر است و قریب ۲۲ درصد بیشتر از میران مصرف این بخش در کشور می باشد.

وی با عنوان این که متوسط رشد سالانه مصرف انرژی الکتریکی در دنیا حدود سه درصد، در ایران ۸.۷ درصد و در استان حدود شش درصد است افزود: اصلاح الگوی مصرف در همه تعرفه ها یک ضرورت است و با بهره گیری از روشهای تاثیرگذار می توان از اوج مصرف تابستان با موفقیت گذر کرد.

وی با ابراز این که حدود ۳۰ درصد اوج مصرف برق تابستان از طریق سیستم های تبریدی است و مدیریت سرمایش بسیار مهم می باشد اضافه کرد: به ازای هرواحد افزایش درجه دما، بین ۷۵۰ تا یک هزار مگاوات افزایش مصرف در پی داشته و با اجرای برنامه های پاسخگوئی بار در بخش صنعت، صرفه جوئی قابل ملاحظه ای در زمینه عدم سرمایه گذاری در تولید برق صورت خواهد پذیرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یادآور شد: انرژی الکتریکی بی بدیل است و قابلیت ذخیره سازی انبوه و تجاری نداشته و فرصت های صرفه جوئی در دنیا ، به عنوان یک منبع انرژی تلقی می گردد.

در ادامه برنامه، مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان گفت: فعالیت هایی که در منحنی بار تاثیرگذار بوده و  بتواند منافع ملی ، مشترکین و صنعت برق را تامین نماید ، پاسخگوئی بار است.

سید بهروز کسائیان با تشریح برنامه های پاسخگوئی بار با هدف کاهش اوج بار تابستان در بخش صنعت افزود: برنامه های تعطیلات و تعمیرات تابستان، طرح ذخیره عملیاتی و بهره گیری از مولّد برق اضطراری جزء برنامه های تشویق محور و برنامه زمان استفاده ( TOU ) و پیک باربحرانی در بخش برنامه های تعرفه محور قرار دارند.

گفتنی است: در این همایش جمعی از مدیران صنایع ، نقطه نظرها و دیدگاه های خود را در خصوص نحوه همکاری در طرح کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده ارائه کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات