تمهیدات مسئولان برای عبور بدون خاموشی از پیک برق ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ در خصوص برنامه ها و اقدامات اندیشیده شده برای عبور از تابستان ۹۸ اظهار داشت: هشت هزار و ۸۸۰ مگاوات برای پیک تابستان ۹۸ پیش بینی شده که باید با اقدامات مدیریت مصرف و صرفه جویی ۹۶۱ مگاواتی که به شرکت های برق استان ابلاغ شده، آن را در محدوده هفت هزار و ۹۱۹ مگاوات سال قبل نگه داریم.

وی افزود: در همین راستا ساعت کاری ادارات خوزستان از اول خرداد تا ?? خرداد از ساعت هفت صبح تا ??.?? دقیقه، و از ?? خرداد تا پایان شهریور از هفت صبح تا ?? خواهد بود و شرکت های برق منطقه ای خوزستان و توزیع بر پایش و اجرای صحیح این برنامه نظارت می کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان جلب رضایت همکاری صنایع برای کاهش مصرف در پیک و استفاده از ظرفیت رسانه ها و شبکه های مجازی و برگزاری سمینار و همایش برای گروه های مرجع را از دیگر برنامه های کاهش مصرف در پیک عنوان کرد.

دشت بزرگ با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی و برق آبی استان توان تولید حدود ۹ هزار مگاوات را در تابستان خواهند داشت، تصریح کرد: با پایان تعمیرات برنامه ریزی شده تا پایان خرداد ماه ، تمام واحدهای تولید برق به جز یک واحد نیروگاه دز و یک واحد نیروگاه کارون سه در مدار خواهد بود.

وی در چرایی کاهش ساعات اداری و اقدامات مدیریت مصرفی با وجود تولید نیروگاه های برق آبی و حرارتی، تاکید کرد: درست است که نیروگاه های استان این ظرفیت را دارند که برق مورد نیاز استان را در ساعت های پیک تامین کنند اما باید توجه داشت که در شبکه برق استان با کشور تبادل نیاز صورت می گیرد و ممکن است در بخش تولید حادثه ای پیش بیاید یا ممکن است بارگیری با ظرفیت بالا و طولانی مدت از ترانس ها که عمر بالایی هم دارند در شبکه خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: با همکاری های صورت گرفته پیش بینی شده که از ظرفیت نیروگاه های صنایع نیز استفاده کنیم و حدود ۶۰۰ مگاولت آمپر نیز در این بخش به ظرفیت شبکه اضافه شود.

دشت بزرگ بهینه سازی و آماده سازی شبکه انتقال و فوق توزیع و ایجاد ظرفیت های جدید در شبکه را از دیگر اقدامات انجام شده برای عبور از تابستان پیش رو اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۴ ترانس قدرت ۳۱۵ مگاولت آمپری نیز برای پایداری بیشتر شبکه خریداری شده و از مهر۹۷ تاکنون ۸۲ کیلومتر مدار و ۳۹۲ مگاولت آمپر ظرفیت جدید در شبکه ایجاد شده و سایر پروژه ها نیز در حال انجام است.


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات