قطعات و کارتهای داخلی پمپهای تزریق مواد آنتی اسکالانت شیمی به دست متخصصان ابزار دقیق نیروگاه حرارتی تبریز بازسازی شد. ...

قطعات و کارتهای داخلی پمپهای تزریق مواد آنتی اسکالانت شیمی به دست متخصصان ابزار دقیق نیروگاه حرارتی تبریز بازسازی شد. ...

قطعات و کارتهای داخلی پمپهای تزریق مواد آنتی اسکالانت شیمی به دست متخصصان ابزار دقیق نیروگاه حرارتی تبریز بازسازی شد.

با ساخت  قطعات و کارتهای داخلی پمپهای تزریق مواد آنتی اسکالانت شیمی نیروگاه تبریز و راه اندازی آن،  از خروج قابل توجهی ارز  از کشورجلوگیری بعمل آمد.

قطعات داخلی پمپهای تزریق مواد آنتی اسکالانت شیمی نیروگاه حرارتی تبریز با تلاش ها و کوشش های پرسنل تعمیرات ابزار دقیق ساخته شده و راه اندازی گردید.

سرپرست ابزاردقیق نیروگاه حرارتی تبریز در این باره گفت : غشاء خط اسمز معکوس در امور شیمی نیروگاه حرارتی تبریز ساخت شرکت Film Tech آمریکا می باشد و توسط مواد آنتی اسکالانت ( هگزا متا فسفات سدیم ) از طریق پمپ های خاص با مشخصات ۵۰Hz  -  ۲۳۰V جهت جلوگیری از گرفتگی های مختلف محافظت می گردد.

مهندس آرمان اکبری با اشاره به اینکه گرفتگی غشاء اسمز معکوس توسط اسیدشویی قابل تجدید می باشد، گفت: اسیدشویی راندمان غشاء مذکور را بصورت محسوس پایین می آورد و تامین مجدد غشاء های هر خط حدود چهل هزار دلار هزینه دربر خواهد داشت.

وی گفت: پمپ های آنتی اسکالانت با قدرت تزریق Bar ۷ و ۱۰ litr/h ، مواد شیمیایی را به ورودی اسمز معکوس تزریق می کنند.

سرپرست تعمیرات ابزار دقیق نیروگاه تبریز افزود: این پمپها که ساخت ETATRON ایتالیا می باشند، در طول دو سال گذشته کارایی لازم را نداشته و امکان خرید آنها نیز بدلیل تحریم های ظالمانه میسر نبود و از طرف دیگر نیاز شدید به این پمپها، کارشناسان و متخصصان ابزاردقیق نیروگاه تبریز را برآن داشت تا با بازسازی ، تعمیر و ساخت قطعات مکانیکی از جمله دیافراگم های داخلی و بازسازی بوبین ها و جایگزین کردن آنها و همچنین با تغییراتی در مدارهای الکترونیکی ولتاژ و جریان، به راه اندازی مجدد این پمپ ها همت گمارند.

برنامه ریزی و تلاش برای احیاء سیستم به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی در واحدهای فنی و نیروگاهی به وفور قابل مشاهده است بطوری که با اتکاء به دانش و تجارب کارشناسان و متخصصان داخلی، فضای تحریم موجود به یک فرصت طلایی تبدیل شده و بیش از پیش به رشد و بالندگی صنعت و علم کشور کمک می کند.

پمپ های آنتی اسکالانت نیروگاه تبریز با بهره گیری از علم و تخصص مهندسین نیروگاهی و بدون هیچ گونه وابستگی و با کمترین هزینه ، احیاء،  نصب و راه اندازی گردیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی

    شركت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات