ضرورت بهره گیری از ظرفیت سمن ها در صیانت از منابع آبی

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل موجود در سازمان های مردم نهاد ( سمن ها ) در حفظ و صیانت از منابع آبی و حق آبه ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، دارینی در جلسه ی مشترک با مدیران آب منطقه ای و سازمان های مردم نهاد استان که در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان برگزار شد، گفت: سازمان های مردم نهاد و سمن ها ، دارای یک قدرت مردمی هستند، باید از این ظرفیت در جهت صیانت از منابع آبی و حق و حقوق منابع آبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد، رشد سیاسی و اجتماعی هر جامعه ای را بالا می برند، می توان از ظرفیت سمن ها برای ارتقا دانش و آگاهی جامعه و اطلاع رسانی در بحث حفاظت و صیانت از منابع آبی بهره گرفت.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با اشاره به برداشتهای غیرمجاز و اضافه برداشت از منابع آبی، حفر چاه های غیرمجاز و برداشت غیر مجاز از چاه های مجاز و ... افزود: این موارد باعث افت شدید منابع آبی و تهدیدی برای منابع آبی استان سمنان شده است که لازم است در حوزه فرهنگ سازی و افزایش میزان اطلاع رسانی در این بخش با همکاری شرکت آب منطقه ای، دادگستری و سازمان های مردم نهاد فعالیت های مشترکی صورت گیرد.

دارینی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان و اداره کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در این زمینه اعلام همکاری می کند ، همکاری و مشارکت دستگاه قضایی با شما است.

مدیر دفتر حقوقی شرکت آب منطقه ای سمنان نیز در این جلسه از همکاری دادگستری استان در ایجاد دادگاه تخصصی آب و ریاست کمیته صیانت از منابع آب تقدیر نمود و گفت: پشتیبانی و حمایت و همکاری دستگاه قضایی استان با آب منطقه ای سمنان بسیار مطلوب و اثر گذار بوده است و نتایج خوبی حاصل شده است.

نقش بندی با اشاره به فعالیت دو تشکل آب بران خود جوش در استان سمنان گفت: در کشور ما عدم تعادل بین عرضه و تقاضا، منابع آب را در وضعیتی بحرانی قرار داده و از جمله راههای ایجاد تعادل در این زمینه، افزایش آگاهی بهره برداران منابع آب و کاهش تصدی گری دولت و انتقال مدیریت مصرف آب به بهره برداران می باشد که تشکلهای آب در همین راستا تشکیل و گسترش می یابند. تشکل آب بران الگویی برای مشارکت کشاورزان در زمینه مدیریت مصرف آب می باشد.

مجید خدایی، سرپرست دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان نیز در این جلسه گفت: سازمان های مردم نهاد استان سمنان می توانند در بحث تشریح وضعیت موجود منابع آبی برای اعضای خود و همچنین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای افراد تحت نظارت شرکت آب منطقه ای سمنان همکاری و فعالیت داشته باشند تا فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه نهادینه شود.

در این جلسه مقرر شد با مشارکت شرکت آب منطقه ای سمنان، دادگستری استان سمنان و سازمان های مردم نهاد استان، دوره آموزشی و توجیهی برای اعضای سمن های استان سمنان با هدف ارتقا و افزایش آگاهی از وضعیت منابع آبی در جهان، کشور و استان سمنان و آشنایی با مسائل حقوقی در حوزه آب و ... برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات