بستر رودخانه های" تیغدر و شیرشتر" از توابع بخش شوسف شهرستان...

با اقدام شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی در طرح ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌های استان، بخش‌هایی از بستر رودخانه های " تیغدر و شیرشتر " از توابع بخش شوسف شهرستان نهبندان رفع تصرف و بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ،رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان گفت: در این طرح اجرایی بخش‌هایی از بستر رودخانه های" تیغدر و شیرشتر"واقع در محدوده مطالعاتی سهل آباد از توابع بخش شوسف شهرستان نهبندان که با احداث دیواره به صورت خاکریزی مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته بود، در طول بازه ۳.۸ کیلومتر آزادسازی و نسبت به تسطیح و لایروبی بستر رودخانه به مساحت تقریبی۳۲.۶ هکتار اقدام شد.

"محمد علی شهابی" گفت: از مهمترین اهداف اجرای این عملیات ، باز شدن مسیر رودخانه منتهی به تالاب کجی نمکزار به منظور حفظ مسائل زیست محیطی تالاب و جلوگیری از پیشروی سیلاب به زمین های کشاورزی و واردن کردن خسارت به مزارع است.

وی افزود: با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهبندان ، با حضور ماموران فرماندهی انتظامی پاسگاه سهل آباد بخش شوسف و نمایندگان فنی این شرکت ، برابر ضوابط قضایی رفع تصرف این تصرفات غیر مجاز انجام گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات