بیش از ۲۵۲ میلیون متر مکعب حجم آب صرفه جویی شده منابع آب زیرزمینی...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان،میزان آب صرفه جویی شده حاصل از پر نمودن چاه های غیرمجاز استان طی ۴ سال گذشته را بیش از ۲۵۲ میلیون مترمکعب عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۸۹ حلقه چاه غیر مجاز در استان پر شده، گفت با پرنمودن این تعداد چاه غیرمجاز حجم آب صرفه جویی شده استان از ابتدای سال تا کنون به بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب رسیده است .

وی افزود: عمق انسداد ۵۸۹ حلقه چاه پرشده از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از بیست هزار متر می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب استاندار، فرمانداران، دادگستری ونیروی انتظامی در پر کردن چاه های غیرمجاز گفت: به جدیت پیگیر پر کردن چاه های غیرمجاز هستیم که حکم قضایی آنها صادر شده است.

ستوده  ۸۵ درصد چاه هایی که تا پایان سالجاری در استان پر خواهند شد را مربوط به شهرستانهای رزن و کبودراهنگ دانست و افزود: تعداد چاه های مسدود شده در شهرستان، کبودرآهنگ ۲۲۰ حلقه، همدان ۷۱ حلقه، رزن  ۱۴۴ حلقه، تویسرکان ۲۱ حلقه، بهار ۴۱ حلقه، ملایر ۵۷ حلقه، اسدآباد ۱۷ حلقه، فامنین ۱۳ حلقه و نهاوند ۵ حلقه  بوده است .

وی گفت: از ابتدای سالجاری نیز تعداد ۶۰۰ پروانه بهره برداری چاههای مجاز در استان اصلاح و یا تعدیل شده است.

ستوده گفت: تا کنون ۴۱۰۳ حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند شدند که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: تعهد ما برای نصب کنتور درسال ۹۷ تعداد ۳۸۰ دستگاه بوده است که خوشبختانه توانستیم تاکنون تعداد ۵۴۶ دستگاه کنتور هوشمند را بر روی چاه های مجاز استان نصب کنیم که پیشرفت ۱۴۴ درصدی نسبت به تعهدمان در سالجاری را نشان می دهد.

ستوده ادامه داد: تاکنون در استان تعداد ۲۱۹ جلسه شورای حفاظت استانی و شهرستانی برگزار شده است که خوشبختانه مصوبات خوبی نیز به دنبال داشته است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات