رتبه هفتم استان مرکزی در اجرای سیستم آبیاری های نوین

استان مرکزی با تجهیز ۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین، رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی توسعه سیستم های آبیاری نوین در بخش کشاورزی را یکی از دستاورد های انقلاب عنوان کرد و گفت: در ۱۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرای سیستم آبیاری نوین وجود دارد که تاکنون ۶۳ هزار هکتار آن به این سیستم تجهیز شده است .

صالحی با بیان اینکه با اجرای سیستم آبیاری نوین ۹۰ درصد راندمان آب افزایش می یابد افزود: به ازای اجرای سیستم آبیاری نوین در هر  هکتار ۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب صرفه جویی می شود .

او در ادامه به احداث کانالهای آبیاری در استان مرکزی  اشاره کرد و گفت: در سال ۵۷ مجموع کانالهای احداث شده تنها ۲۰ کیلومتر بوده که به برکت انقلاب اسلامی این میزان اکنون به هزار و ۱۸۰ کیلومتر افزایش یافته است . احداث کانالهای آبیاری راندمان آب را تا ۲ و نیم درصد افزایش می دهد .

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزایش راندمان آب، یکپارچه سازی اراضی، حفظ خاک  و افزایش عملکرد در واحد سطح را از شاخص ترین و رسالت اصلی مدیریت آب و خاک عنوان کرد .

صالحی افزود: کشاورزان برای تجهیز اراضی کشاورزی خود  به سامانه های آبیاری نوین می توانند از  تسهیلات بلاعوض استفاده کنند و ۸۵ درصد این تسهیلات توسط دولت و ۱۵ درصد توسط متقاضی پرداخت می شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات