بیمه محصولات کشاورزی خوزستان به ۳۴۹هزار هکتار رسید

بیمه محصولات کشاورزی خوزستان به ۳۴۹هزار هکتار رسید

محمد آلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان تا پایان دی ماه امسال خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد از کشاورزان و باغداران خواست محصولات خود را در برابر حوادث طبیعی و غیرقابل پیش بینی بیمه کنند تا امکان حمایت دولت از بخش کشاورزی در یک فرایند قانونی فراهم شود.
وی با بیان اینکه گندم و کلزا همچنان در صدر حجم اراضی بیمه ای امسال قرار دارند افزود: ۵۴درصد حق بیمه را دولت و ۴۶درصد را کشاورز پرداخت می کند.
آلاله با تصریح بر این موضوع که حمایت دولت از بخش کشاورزی تنها از مسیر بیمه امکان پذیر است و این مساله در سخنان اخیر رئیس جمهوری با مسئولان ارشد وزارت کشاورزی به صورت شفاف بیان شد افزود:حوادث طبیعی نظیر تگرگ ، سیل ، خشکسالی ، سرمازدگی همواره در کمین کشاورزان است از این رو نباید از بروز این حوادث غافل شد.
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان همچنان امیدوار است سقف بیمه محصولات کشاورزی در استان در مهلت قانونی به رقم ۸۰۰هزار هکتار برسد.
وی با بیان اینکه امنیت بخش کشاورزی استان با بیمه گره خورده است افزود: چنانچه کل ۱.۲میلیون هکتار زمین های دیم و آبی استان زیرپوشش قرار گیرد بخش کشاورزی استان پویا و کاملا' اقتصادی و سودآور خواهد شد.
تاخیر در پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، بارش های پربار پاییزی و امید به زمستان و بهار پربارش از عوامل دلسردی و کم رغبتی کشاورزان خوزستانی به بیمه محصولات کشاورزی است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۵.۸ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال از سطح ۱.۲ میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد.
تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از ۱۲۴ نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود.
طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال ۱۴۰۰، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم ۲۵ میلیون تن در سال برسد.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات