تدقیق میدانی نقشه های حد بستر و حریم رودخانه تنگل شور مشهد انجام...

سرپرست دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به اتمام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه تنگل شور، عملیات تدقیق میدانی رودخانه به منظور بررسی نتایج مطالعات و تطبیق با شرایط طبیعی با حضور کارشناسان دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی و مشاور طرح انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد رضا صادقی فرد افزود: تدقیق میدانی نقشه های حد بستر و حریم از اهمیت بالایی برخوردار است و انجام این عملیات برای کلیه رودخانه های در دست مطالعه در دستور کار قرار دارد. او خاطر نشان کرد این عملیات به منظور رعایت حقوق مجاورین رودخانه ها از یک سو و از سوی دیگر حقوق دولت که بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بستر انهار طبیهی، کانال های عمومی و رودخانه ها در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است، ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.

مسئول پروژه مطالعات سراسری رودخانه های استان در این باره گفت: در این عملیات اکثر مقاطع مدل هیدرولیکی رودخانه تنگل شور در طول ۱۲ کیلومتر طی چندین روز با استفاده از دستگاه های موقعیت یاب دو فرکانسه پیاده سازی و در خصوص انطباق با شرایط واقعی مورد بررسی قرار گرفته است. حمیرا شامکوئیان افزود: این عملیات تا حد زیادی دقت و کیفیت کار مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها را بالا برده و به عبارتی تلفیق عملیات میدانی و دفتری می تواند نتایج منطقی تری از این مطالعات را حاصل نماید. او در پایان اشاره کرد: رودخانه تنگل شور واقع در جنوب شرقی شهرستان مشهد بخش رضویه یکی از مهمترین منابع تامین شن و ماسه شهر مشهد است که بیش از ۴۰ واحد شن شویی در این منطقه مشغول به فعالیت بوده و متاسفانه برداشت بیش از حد مجاز از منابع مصالح رودخانه ای از این منطقه اثرات جبران ناپذیری را به مورفولوژی رودخانه وارد آورده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات