آغاز عملیات اجرایی فاز اول آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار...

همزمان با سفر استانی رئیس جمهوربه استان گلستان، عصر امروز با حضور وزیر نیرو آغاز عملیات اجرایی فاز اول آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرز با مبلغ سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شد..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، تامین آب شرب شهرهای مراوه تپه، گنبد و مینودشت وگالیکش و۱۳۰ روستای واقع در نوار مرزی استان گستان در افق (سال ۱۴۱۵) از اهداف اجرای این طرح است.

همچنین بر اساس همین گزارش کل جمعیت تحت پوشش طرح در سال افق ۵۵۶ هزار نفر است که منابع تامین آن از منابع آب زیرزمینی و سطحی سد نرماب است.

گفتنی است ، در این سفر ۷ هزار هکتار از شبکه آبیاری و زهکشی قره سو –زرین‌گل، سد لاستیکی گنبد و فاز اول طرح زهکشی در سطح ۱۰ هزار هکتار اراضی اولویت‌دار استان، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

همچنین فاز اول طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای نوار مرزی استان با مشارکت بخش خصوصی، عملیات اجرایی ۶ هزار هکتار از شبکه اراضی اولویت‌دار استان و اجرای سد چایلی از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر هیئت دولت به استان و با حضور وزیر نیرو به صورت متمرکز آغاز و کلنگ‌زنی خواهد شد.

بهره‌برداری از ۳ حلقه چاه و ۱۰ کیلومتر خط انتقال طرح آبرسانی به شهر گرگان نیز از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این سفر است که تامین آب شرب به میزان ۶۰ لیتر بر ثانیه از تعهدات سفر دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ را محقق می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات