نشست کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در شرکت آب...

پنجمین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب منطقه ای سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان در این جلسه بر ضرورت برگزاری منظم و منسجم جلسات این کمیته تاکید کرد و گفت: کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل یخشی منابع آبی به جهت هماهنگی بیشتر و اتخاذ تصمیمات مهم و بررسی هر چه بیشتر ابعاد مختلف طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در استان برگزار می شود.

ایرج حیدریان با تقدیر و تشکر از زحمات و حضور همه اعضاء در جلسات این کمیته، افزود: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب های زیرزمینی استان سمنان، جلوگیری از اضافه برداشت، جلوگیری از برداشت غیرمجاز و حفر چاه های غیرمجاز در تمام شهرستان های استان سمنان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح، بررسی نصب کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی و عملکرد آن، جلوگیری از اضافه برداشت ها و برداشت های غیرمجاز، جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز در استان توسط شرکت آب منطقه ای انجام می شود و در تمام شهرستان های استان برای تجهیز کامل چاه های کشاورزی به کنتورهای هوشمند آب و برق، اقدامات لازم انجام شده است.

حیدریان از برگزاری نشست های مختلف با دادگستری استان سمنان، مقامات قضایی و قوه قضاییه  در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی و همچنین برگزاری جلسات مختلف شورای حفاظت از منابع آب با حضور استاندار و معاونین  استاندار در راستای جلسات سازگاری با کم آبی در این استان خبر داد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با بحران خشکسالی و کمبود آب، هماهنگی خوبی بین سه قوه در کشور وجود دارد، در استان سمنان نیز این تعامل و همکاری وجود دارد، جلسات شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی بصورت منظم و ماهانه برگزار گردید .

در ادامه جلسه روند اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی توسط مسئول این طرح در شرکت آب منطقه ای سمنان ارائه گردید و توسط اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای سمنان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای سمنان

    شركت آب منطقه‌ای سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات