تعمیرات چاه های مشاهده ای استان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است

رییس گروه مطالعات آب های زیرزمینی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از تعمیر ۲۰۰ حلقه چاه مشاهده ای تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ مهندس علی کردوانی اظهار داشت: یکی از ابزارهای شبکه سنجش منابع آب استان، چاه های مشاهده ای می باشد که در سطح محدوده های مطالعاتی استان حفاری شده اند و به طور ماهانه از طریق آنها سطح آب آبخوان ها اندازه گیری می شود.

وی افزود: با استفاده از چاه های مذکور تغییرات تراز آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت های استان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

رییس گروه مطالعات آب های زیرزمینی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۳۶۰ حلقه چاه به این منظور حفاری شده است .

کردوانی با اشاره به اهمیت صحت اطلاعات دریافتی از چاه های مشاهده ای و ضرورت تعمیر و نگهداری آن ها تصریح کرد: با توجه به فرسودگی این چاه ها در سنوات اخیر، تعمیرات و بازسازی بخش عمده ای از چاه های مشاهده ای در سال جاری  در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این چاه ها طی سالیان گذشته در اثر سیلاب و حوادث طبیعی و یا توسط برخی از شهروندان بی اطلاع مورد تخریب قرار گرفته اند و به همین منظور تعمیر مواردی از قبیل ترک خوردگی، از بین رفتن فونداسیون، جوشکاری و نصب در پوش، شماره گذاری و رنگ آمیزی در دست اقدام می باشد .

مهندس علی کردوانی روند اجرای تعمیرات را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: در آبان ماه سال جاری طی قراردادی عملیات تعمیر و مرمت چاهها آغاز گردید و انتظار می رود تا بهمن ماه سال جاری نیز به اتمام رسد.

وی افزود: این پروژه در شمال استان ۷۰ درصد و در جنوب استان نیز حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

رییس گروه مطالعات آب های زیرزمینی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات تعمیرات در محدوده های جم و ریز، اهرم، دیلم و بوشکان پایان یافته است و تا پایان این پروژه حدود ۲۰۰ حلقه چاه تعمیر و بازسازی می گردد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات