ارائه برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی استان بوشهر در کمیته تخصصی...

معاون آب و آبفای وزارت نیرو ضمن اعلام رضایت از برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی استان بوشهر، آن را نمونه ای جهت الگوگیری سایر استان ها نامید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ در این نشست مهندس شاهپور رجائی اظهار داشت: استان بوشهر از دیرباز فاقد منابع آب شرب باکیفیت و مناسب بوده و آب مورد نیازخود را از منابعی خارج از استان تامین نموده است.

وی افزود: در شرایط کنونی نیز بیش از ۸۵ درصد آب شرب شهری و روستایی از استان های همجوار تامین می شود که این منابع برابر آمار و ارقام به شدت رو به کاهش و عملاً ناپایدار می باشند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش شرب، در سایر مصارف نیز دچار تهدیداتی می باشیم که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و افزایش بهره وری مصرف آب در کاربری های مختلف مانند صنعت، کشاورزی، فضای سبز و خدمات عمومی، نتیجه ای مطلوب عاید نخواهد شد.

رجائی در ادامه به معرفی برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی استان پرداخت و گفت: در همین راستا طرح سازگاری با کم آبی استان بوشهر با همکاری همه ذی مدخلان در ۸ محور و ۲۶ برنامه عملیاتی تدوین گردیده است.

وی اضافه کرد: در این برنامه سعی شده است با احصاء آسیب ها، چالش ها و بدمصرفی های هر بخش، راهکارهای عملیاتی با الگو گرفتن از تجارب موفق داخلی و بین المللی پیشنهاد گردد تا با اهتمام و برنامه ریزی ویژه مسئولین سازمان ها و دستگاه های اجرایی و همراهی و همدلی همه آحاد جامعه به خصوص بهره برداران و مصرف کنندگان، زمینه مدیریت بهینه منابع آب استان فراهم گردد.

در جمع بندی این نشست، دکتر عباس سروش، معاون آب و آبفای وزارت نیرو به عنوان ریاست این جلسه رضایتمندی خود از برنامه ارائه شده را اعلام نمود و آن را بهترین گزارش ارائه شده تا کنون در این کمیته نامید.

وی خاطرنشان کرد: این گزارش با انتظارات از یک "برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی" کاملا منطبق است و قابل الگوگیری جهت سایر استان ها در تنظیم برنامه های خویش می باشد.

کمیته تخصصی کارگروه سازگاری با کم آبی به عنوان یکی از تخصصی ترین مراجع تصمیم گیری در حوزه آب کشور و با ریاست دکتر حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و عضویت آقایان دکتر مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست، مهندس علی‌مراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمدعلی افشانی، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و دکتر صادق نجفی، رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشغول به فعالیت می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات