بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت سد سنا

پروژه افزایش ظرفیت سد سنا و احداث سرریز این سد، مقارن با ایام الله دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ مهندس شاهپور رجائی در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: سد سنا در حوضه ی آبریز لاور و سنا و جهت کنترل سیلاب های فصلی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به سیلابی بودن منطقه و حجوم رسوبات به مخزن سد، این سد دچار کاهش ظرفیت گردیده و در صورت ادامه وضع سابق، از حیز انتفاع خارج می گردید.

وی افزود: با بروز شرایط فوق، شرکت آب منطقه ای بوشهر پروژه افزایش ظرفیت سد و احداث سرریز آن را در دستور کار خود قرار داد.

مهندس شاهپور رجائی بیان کرد: افزایش حجم مخزن سد سنا و جلوگیری از فرسایش در حال پیشروی سرریز خاکی سد از جمله اهداف این پروژه می باشند.

رجایی هزینه اجرای این پروژه را ۳۸ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: علیرغم اتمام این پروژه در زمانی کوتاه تر از مدت زمان پیش بینی شده، عوامل اجرایی کماکان مطالباتی قریب به ۲۰ میلیارد ریال دارند.

فرماندار شهرستان دشتی نیز در این مراسم اظهار داشت: از همه ی ظرفیت های موجود جهت پیشرفت و آبادانی شهرستان دشتی استفاده می شود.

عبدالله نادری افزود: در حوزه آب با احداث سدهای دشت پلنگ، قیزقلعه و افزایش ظرفیت سد سنا تحول بزرگی در کشاورزی شهرستان دشتی رقم خواهد خورد.

نادری ضمن تقدیر از فعالیت های شرکت آب منطقه ای بوشهر در شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: اتمام پروژه ی افزایش ظرفیت سد سنا و احداث سرریز آن در ۹ ماه، عملکردی درخشان در کارنامه مدیران و کارشناسان آن شرکت می باشد و قابل تقدیر است.

در پایان از تلاش های مهندس مجید بحرانی نماینده مجری طرح و همچنین شرکت های پیمانکار و مشاور این پروژه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات