سد کمال صالح در آستانه سر ریز شدن

سد کمال صالح در آستانه سر ریز شدن

فراوانی بارش های امسال، سد کمال صالح را در آستانه سرریز شدن قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: حجم بارش های امسال در استان به ۲۵۰ میلی متر رسیده  که این میزان  حدود ۶۲ درصد نسبت به میانگین دراز مدت ۳۰ سال گذشته افزایش یافته است .

آمره ای افزود: سدکمال صالح اکنون با حجم ۹۰ میلیون متر مکعب و ورودی ۱۲ مترمکعب در ثانیه طی چند روز آینده سرریز خواهد شد .

وی اضافه کرد: سد ساوه نیز در حال حاضر با حجم ۵۰ میلیون مترمکعب و ورودی سه متر مکعب یکی دیگر از ذخایر خوب استان است که با بارش های اخیر  تغذیه مناسبی داشته که با بارش های بهاری حجم این سد نیز افزایش می یابد .

مدیرعامل آب منطقه ای مرکزی گفت: رودخانه قره چای نیز در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار است به طوری که حوزه این رودخانه تا استان همدان جاری است .

آمره ای به بارندگی های بهاره پیش رو اشاره کرد و افزود:  دستگاههای دولتی ، شهرداری ها و مردم که در حاشیه رودخانه تاسیسات دارند و یا ساکن هستند باید مراقب سیلاب های بهاره باشند و در جهت لایروبی رودخانه ها و پل ها اقدام کنند .

وی همچنین از کشاورزان خواست تا با توجه به بارش های اخیر و وضعیت مطلوب آب های زیرزمینی موتورهای چاه های خود را زودتر از موعد  مقرر روشن نکنند .

سد کمال صالح از نوع سنگریزه ای با هسته رسی و با حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش مفید در ۷۴ کیلومتری جنوب غرب اراک و ۴۶ کیلومتری جنوب شهر شازند بنا گردیده است که با داشتن منظره های طبیعی دیدنی، یکی از نقاط گردشگری استان مرکزی محسوب می شود .

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات