در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان فامنین مطرح شد:

نصب ۳۱۶ دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق در شهرستان فامنین

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمدرضا شکوهی سرپرست منابع آب شهرستان فامنین گفت: درشهرستان از ابتدا سال ۹۳ تاکنون تعداد ۹۳ حلقه چاه غیرمجاز پرومسلوب المنفعه شده است که بیش از ۸ میلیون متر مکعب صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی را در پی داشته است.

وی افزود: تعداد ۳۱۶ کنتورهوشمند آب وبرق بر روی چاههای مجاز برقی شهرستان نصب شده است و این روند به سرعت درحال اجراست.

سرپرست منابع آب شهرستان فامنین ادامه داد: از ابتدا سالجاری تعداد ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز با عمق کلی ۴۱۵ متر در شهرستان پر و مسدود شده است.

شکوهی تصریح کرد: در شهرستان فامنین ۶۸۷ حلقه چاه مجازکشاورزی ،در بخش شرب ۷۸ حلقه ،در بخش صنعت ۱۶ حلقه ودر بخش دام وطیور۳۱ حلقه وجود دارد.

وی گفت: از ابتدا سال آبی جاری تاکنون بمیزان ۲۲۷ میلیمتر در شهرستان بارندگی داشتیم که خوشبختانه نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

شکوهی افزود: تعداد ۲ اکیپ گشت و بازرسی در شهرستان فعالیت دارند و در راستای کنترل و نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان به طور شبانه روز فعالیت می کنند.

در ادامه سید مجید شماعی فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به همکاری مدیران در شهرستان گفت: در کمتر شهرستانی در استان این چنین همکاری بین مدیران وجود دارد و ما باید با توجه به این ظرفیت به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

وی افزود: چاه های غیرمجاز شهرستان تا پایان اسفند تعیین تکلیف شود و به زمان کشت موکول نشود.

شماعی ادامه داد: اولویت نصب کنتور در ابتدا با چاه های دارای اضافه برداشت و پرآب باشد تا از هدر رفت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان فامنین گفت: شارژ کارت های کنتور های هوشمند آب و برق پس از پایان بارندگی ها در فصل بهار انجام شود تا بتوانیم ذخیره خوبی در منابع داشته باشیم.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات