برگزاری جلسه مسائل حوزه آب در جنوب استان با حضور وزیر نیرو

جلسه ای پیرامون مسائل حوزه آب با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو، معاونین وزیر، استاندار کرمان، نمایندگان مردم شریف شهرستانهای جنوب استان در مجلس، فرمانداران و مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمان، درادامه سفر وزیر نیرو به جنوب استان و بازدید از طرحها و پروژه ها و افتتاح چندین پروژه در حوزه آب و برق در تاریخ ۲ اسفندماه ۹۷، جلسه ای با حضور ایشان، معاونین وزیر نیرو، استاندار کرمان، نمایندگان مردم شریف شهرستانهای جنوب استان در خانه ملت، فرمانداران شهرستانهای جنوب استان و مدیران عامل صنعت آب و برق استان در مجلس جلسات نیروگاه شوباد کهنوج برگزار گردید.

در این نشست که مهندس علیزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان نیز حضور داشت در ابتدا نمایندگان و فرمانداران جنوب استان در خصوص وضعیت چاههای غیرمجاز در منطقه جنوب استان بحث و تبادل نظر نموده و با توجه به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم منطقه که بر پایه کشاورزی میباشد خواستار تعیین و تکلیف این چاهها شدند.

در ادامه مهندس علیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی از تعداد چاههای غیرمجاز در استان و میزان برداشت این چاهها از سفره آب زیرزمینی، یکی از دلایل افت سطح آب زیرزمینی و بیلان منفی آب در این مناطق را برداشت این چاهها بیش از توان سفره آب اعلام نمود.

در ادامه وزیر نیرو نیز تنها راه بقاء حیات در این مناطق را سازگار شدن با کم آبی و حفظ منابع آب موجود دانست و گفت که تمامی دستگاههای اجرایی در سطح شهرستانها و استان بایستی به کمک هم این مسئله را در اولویت قرار داده و یک صدا باشند.

لازم به ذکر است از دیگر موارد مطرح شده در جلسه، سوخت چاههای غیرمجاز بود که در این خصوص نیز تصمیماتی اتخاذ گردید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمان

    شركت آب منطقه‌ای كرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات