آخرین وضعیت سدهای خوزستان / نگرانی سیلاب در حوضه کرخه

آخرین وضعیت سدهای خوزستان / نگرانی سیلاب در حوضه کرخه

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به آخرین وضعیت خروجی سدهای استان اظهار کرد: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد گتوند علیا، ۴۷۸ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از دریچه‌های این سد ۷۴۵ متر مکعب بر ثانیه است. همچنین میزان فضای خالی در این سد، ۸۶۳ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سد کرخه، افزود: اکنون حجم خالی در این سد ۵۰۹ میلیون متر مکعب است. همچنین میزان ورودی آب در سد کرخه ۵۲۳ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آب از این سد ۴۸۰ مترمکعب بر ثانیه است که البته این میزان آب خروجی در سد تنظیمی که در پایین‌دست آن قرار دارد تا حدودی کنترل می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در سد دز، میزان فضای خالی سد ۷۷۰ میلیون متر مکعب است. میزان ورودی آب به این سد ۵۰۶ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد نیز برابر با میزان ورودی آن است.

لشکری در خصوص آخرین وضعیت سد مارون عنوان کرد: در حال حاضر فضای خالی در سد مارون ۲۲۹ میلیون متر مکعب و میزان ورودی آب به این سد ۸۵ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از این سد ۵۵ متر مکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به شرایطی که در سدهای استان وجود دارد، وضعیت نرمال است و مشکل خاصی در بحث وقوع سیلاب وجود ندارد و تنها نگرانی در حوضه کرخه است. با توجه به میزان آورد ۴ میلیارد مترمکعبی که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده برای این حوضه آبی پیش‌بینی شده است، در خروجی آب از این سد با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: در صورتی که این میزان آورد آب برای حوضه کرخه محقق شود، در خروجی آب از این سد با مشکل مواجه خواهیم شد اما در این زمینه در تلاش هستیم با لایروبی انتهای حوضه، میزان آب گذری رودخانه را ارتقا دهیم و شاهد کمترین مشکل در این حوضه آبی باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات