ساماندهی رودخانه های شهرستان نهبندان

رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان گفت: با اقدام شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست استان ، بازگشایی رودخانه میان تگ چاهدراز و ساماندهی رودخانه سیکوری از توابع بخش شوسف شهرستان نهبندان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،"محمد علی شهابی"با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از رودخانه ها و به منظور جلوگیری از وقوع خسارت های احتمالی ناشی از وقوع سیل، بازگشایی، لایروبی و رفع تصرفات رودخانه های میان تگ چاهدراز و سیکوری در محدوده مطالعاتی سهل آباد از توابع بخش شوسف شهرستان نهبندان،صورت پذیرفت.

وی افزود: این اقدام در قالب طرح ساماندهی و لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب کجی نمکزار به منظور تسهیل هدایت آب به پیکره آبی تالاب کجی نمکزار و با اهداف عمومی بازگشایی و کنترل سیلاب بر اراضی چاه های کشاورزی مجاور رودخانه های مذکور انجام شد.

شهابی گفت: این پروژه شامل بازگشایی و لایروبی رودخانه میان تگ چاهدراز به طول حدودا ۵ کیلومتر و مساحت تقریبی ۷.۵ هکتار و احداث دایک حفاظتی در رودخانه سیکوری به طول ۳ کیلومتر و ارتفاع متوسط ۲ متر و بازه ساماندهی شده در رودخانه سیکوری به طول ۶ کیلومتر می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: پس از برگزاری نشست هم اندیشی با بهره برداران و اهالی مناطق مذکور در خصوص بازگشایی و ساماندهی رودخانه های سیکوری و میان تگ چاهدراز، عملیات اجرایی مذکور بدون اخذ حکم قضایی،با حضور کارشناسان اداره منابع آب نهبندان و با همکاری بهره برداران چاه های کشاورزی انجام گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات