اصلاح و تعدیل ۷۳۱ پروانه بهره‌برداری چاه‌های مجاز در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از اصلاح و تعدیل ۷۳۱ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز در استان همدان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۳۱ پروانه بهره برداری چاه های مجاز در استان همدان اصلاح و تعدیل شده که بمیزان بیش از ۲۸ میلیون متر مکعب صرفه جویی در منابع آب زیرزمینی داشته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت پروژه ی تعدیل و اصلاح پروانه چاه به عنوان یکی از برنامه های مهمِ طرح احیا و تعادل بخشیِ آب زیرزمینی، کارشناسان این شرکت به صورت میدانی اراضی مالکین چاه را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهند و بر اساس کشت، مقدار زمین و استاندارد موجود، نیاز آبی را تامین نموده و پروانه ها را مورد بازنگری قرار می دهند.

ستوده ادامه داد: اصلاح و تعدیل پروانه چاههای کشاورزی در دشت های ممنوعه استان همدان از جمله برنامه هایی است که به منظور بهینه سازی مصارف کشاورزی و تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز توسط شرکت آب منطقه ای در دشت های ممنوعه استان عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر بهینه سازی مصرف آب و ایجاد تعادل بین مصرف و تقاضای آب گفت: براساس ابلاغ وزارت نیرو در جهت اصلاح و تعدیل پروانه چاههای کشاورزی این شرکت با اولویت دشتهای ممنوعه سعی در حفظ و حراست از سفره های آب زیرزمینی این دشت ها خواهد کرد.

ستوده در پایان بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه کاهش میزان افت دشت با توجه به شرایط بحرانی موجود است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات