اتمام ۵ پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان تفرش

اتمام ۵ پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان تفرش

مهدی سلیمانی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفرش با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد  ۹ پروژه آبرسانی در روستاهای این شهرستان با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دست اجرا بوده که از این تعداد۵ پروژه به اتمام رسیده است.

وی گفت : پروژه های اتمام شده شامل ساخت مخزن در دو روستای وسمق و هفتان ،اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال مجتمع هفتیان ، اجرای شبکه داخلی  در دو روستای فرک و کشه و همچنین اجرای فاز اول شبکه روستای فرسمانه مجموعا به طول  ۲۳ کیلومتر می باشد.

سلیمانی با بیان اینکه بیشتر خطوط شبکه آب روستاهای شهرستان تفرش طی چند سال اخیر نوسازی و بازسازی شده است از کاهش شکستگی لوله آب خبر داد و گفت : در سال ۹۷ مجموعا ۲۱۲ مورد شکستگی لوله در خطوط انتقال و شبکه توزیع آب داشتیم که با اجرای پروژه های جدید پیش بینی می شود این رقم در سال آینده به میزان یک چهارم کاهش یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفرش گفت : در سال آینده در نظر داریم ساخت مخازن ذخیره آب در روستاهای کهلو علیا ، سرآبادان و خرازان را انجام دهیم و همچنین شبکه روستای فرسمانه را تکمیل و شبکه توزیع آب روستاهای معین آباد و حشه را تعویض نماییم.

مهدی سلیمانی ادامه داد : در سال ۹۸ ، مخازن روستای کنگران ، مجتمع سعیدیه و روستای سعیدیه و همچنین ایستگاه پمپاژ دو روستای سربند و سعیدیه ترمیم  خواهد شد و برای تامین آب مورد نیاز روستای ابره در یک حلقه چاه حفر می شود.

وی از تحت پوشش درآمدن روستاهای فلوجرد ، دربر ، زرچین و کشه  در سال آینده خبر داد.

سلیمانی با اشاره به وضعیت تامین آب روستاهای تفرش در سال آینده گفت : پیش بینی می شود در سال آینده با وجود بارندگی های اخیر و تکمیل فاز اول مجتمع آب هفتیان در سال آینده با مشکل کمبود آب مواجه نخواهیم شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات