۱۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان سمنان احداث می‌شود

۱۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در مناطق محروم استان سمنان احداث می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در ابتدای این آیین بیان داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه تا پایان سال جاری، ۱۵ واحد نیروگاه جدید پنج کیلوواتی برای مناطق محروم با سرمایه‌گذاری متقاضیان و پیگیری این شرکت، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید با قدرت ۷۵ کیلووات در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
"سیدمحمد موسوی‌زاده" افزود: حداقل پیش‌بینی برای سال آینده، احداث ۸۵ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد است که مجموع آنها به ۱۰۰ واحد خواهد رسید.
وی اظهار داشت: در استان سمنان بیش از ۳۰۰ روز آفتابی داریم و این یک مزیت نسبی است و بهره‌گیری از انرژی‌های خورشیدی باعث کاهش تلفات برق گردیده و موجب ارتقای کارایی شبکه خواهد شد .
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه به‌منظور توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به گروه‌های هدف و بهره‌مندی هر چه بیشتر آنان از فرصت‌های اشتغال جهت پایدارسازی و افزایش درآمد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و همچنین در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های بالفعل موجود در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی مبادله شد.
همچنین، کسب درآمد پایدار برای مددجویان مورد حمایت در راستای توانمندسازی اقتصادی آنان، ارتقای سطح معیشت گروه هدف، کاهش مهاجرت به شهر، استفاده مشترک از امکانات و توان این سه دستگاه و اقدام عملی و موثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات