اجاره ۵۰ هکتار از اراضی بستر مازاد و غیرفعال رودخانه ها به اشخاص...

شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی به منظور استفاده بهینه و بهره‌برداری قانونمند از اراضی دولتی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۵۰ هکتار از اراضی بستر مازاد و غیر فعال رودخانه‌های استان آذربایجان شرقی را به صورت اجاره به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کرده است .

به گزارش روابط عمومی ، مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در گفتگویی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد:اجاره اراضی بستر مازاد و غیرفعال رودخانه ها به عنوان یک رویکرد از حدود ۳ سال پیش در این شرکت مستقر شده و طی سالهای اخیر تقویت شده است.

مهندس علی آخوندزاده با اشاره به اینکه اراضی اجاره داده شده عمدتاً در شهرستان‌های میانه و ورزقان واقع شده ، تصریح کرد : بر اساس مفاد مندرج در ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه مربوط به حد و بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها مصوبه سال ۱۳۷۹ هیئت وزیران، واگذاری اراضی بستر مازاد و غیر فعال رودخانه ها به اشخاص حقیقی و حقوقی برای کاربری های مختلف به ویژه کشت و زرع مقدور است.

به گفته این مقام مسئول به منظور ترغیب زارعین و اهالی روستاها برای بهره‌مندی از تسهیلات شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، بهای اراضی مذکور چندین برابر کمتر از مبلغ واقعی در نظر گرفته شده است.

مدیر رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای آذربایجان شرقی در پایان ضمن اشاره به استقبال اهالی روستاها و زارعین از این تسهیلات، اظهار امیدواری کرد: در سال آینده مقدار اراضی اجاره ای بستر مازاد و غیرفعال رودخانه‌ها در استان آذربایجان شرقی به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هکتار خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات