صرفه‌جویی ۸۲ هزار مگاوات ساعت برق با احیای گروه‌های تعمیرات خط گرم در خوزستان

صرفه‌جویی ۸۲ هزار مگاوات ساعت برق با احیای گروه‌های تعمیرات خط گرم در خوزستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا غضنفری" افزود: در تعمیرات با این روش، علاوه بر جلوگیری از هدررفت انرژی توزیع نشده به‌دلیل عدم قطع برق، از اتلاف سرمایه‌ و منابع مالی صنعت برق نیز جلوگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۴ گروه چهار نفره، تعمیرات خط گرم در سطح استان را برعهده دارند و تا این لحظه ۹ هزار و ۶۱۵ ساعت کار تعمیرات خط گرم انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه گروه جدید در حال گذراندن دوره‌های آموزشی در این زمینه است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدام‌های صورت گرفته در زمینه آموزش گروه‌ها، تربیت چهار مربی است که استان خوزستان از این حیث به خودکفایی رسیده و حتی قادر به انتقال تجربیات و دانش مرتبط به سایر شرکت‌هاست.
غضنفری یادآور شد: سابقه فعالیت گروه‌های خط گرم یاHotline  در استان خوزستان به پیش از سال‌های ۱۳۵۷ باز می‌گردد و پس از آن به‌دلیل تبعات ناشی از جنگ تحمیلی و آسیب‌های گسترده به شبکه‌های برق، وقفه‌ای ناخواسته در ادامه فعالیت این گروه‌ها به‌وجود آمد.
وی ادامه داد: با توجه به نقش استراتژیک برق در تمامی شئونات زندگی مردم و توسعه زیرساخت‌های استان خوزستان تصمیم بر آن شد تا با جدیت احیای گروه‌های خط گرم در دستورکار قرار گیرد و این امر با حمایت مسئولان توانیر و مسئولان استانی هم اکنون به سرانجام رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های مبتنی بر خط گرم علاوه بر تخصص ویژه نیاز به ماشین‌آلات و تجهیزات خاص دارد، افزود: برای این کار، ۱۳ بالابر که تا سطح ۴۶ هزار ولت عایق برق دارد، تهیه و هشت دستگاه دیگر نیز در حال طراحی و ساخت است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای احیا، راه‌اندازی و فعالیت گروه‌های خط گرم را ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام و حمایت مسئولان توانیر و استان خوزستان از این طرح بزرگ را از دلایل اصلی موفقیت آن عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات