تلاش برای تامین آب پایدار در روستاهای شهرستان اراک

تلاش برای تامین آب پایدار در روستاهای شهرستان اراک

تلاش برای تامین آب پایدار در روستاهای شهرستان اراک

محمد فارسیجانی مدیرامور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اراک با تشریح اقدامات انجام شده در سال ۹۷ در رابطه با تامین آب شرب روستاهای شهرستان اراک ، از برنامه ریزی مناسب برای تامین آب پایدار در روستاهای این شهرستان در سال ۹۸ خبر داد

به گزارش شرکت آبفاراستان مرکزی ، فارسیجانی با اشاره به تاثیرخشکسالی بر وضعیت کمی و کیفی آب شرب در روستاهای شهرستان اراک ، تامین آب شرب پایدار را از دغدغه های مهم برشمرد و گفت : در سال ۹۷ در روستاهای گاوخانه ، مرزیجران ، سوارآباد و کلاغنشین .با مشکل جدی کمبود آب مواجه بودند که برای تامین آب شرب این روستاها حفر چاه و تجهیز چاه انجام شده و خوشبختانه مشکل کمبود آب  مرتفع شده است.

وی از تعویض شبکه فرسوده در برخی از روستاها از جمله داین و قاسم آباد  مجموعا به میزان ۱۱۰۰ متر خبر و گفت : در برخی از روستاها این کار از محل کمک خیرین و خود یاری روستائیان انجام شد که باعث شد از هدر رفت آب جلوگیری شود.

فارسیجانی از اجرای ۱۰ هزار متر  بازسازی وتوسعه شبکه و خط انتقال آب  در روستاهای مرزیجران ، گاوخانه ، انجیرک ، سوارآباد ، گلشن آباد ، امان آباد ، جیریا ، بهادرستان هزاوه و دهنمک خبر داد.

ایشان ادامه دادند : مخازن ذخیره آب ۴ روستای خشدون ، ابیک آباد ، کمال اباد و وزیرآباد که جزء مخازن هوایی به شمار میروند دچار فرسودگی بودند که با استفاده از تکنولوژی جدید لاینری تعمیر اساسی شدند.

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اراک فعالیت های مهم انجام شده در خصوص تامین آب شرب مورد نیاز مردم را شامل احداث مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای داین ،  اجرای ۶۵۰ متر خطوط انتقال برق برای تاسیسات آبرسانی ، تجهیز چاه و اجرای فنس پیرامون آن در روستای سوار آباد ، تعویض ۱۵۰ مورد انشعاب فرسوده در روستای ساقی ، نصب یک دستگاه ژنراتور جهت برق اضطراری مجتمع معصومیه ودانست .

مدیرامور آبفار اراک گفت : برای اطمینان از کیفیت آب شرب در روستاهای شهرستان اراک در سال ۹۷ ، ۳۸ مخزن ذخیره آب  شستشو شدند و مجموعا ۳۴۴۵ مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی از آب شرب داخل مخازن ذخیره ، منابع تامین آب و شبکه توزیع انجام شده است.

فارسیجانی با بیان اینکه در سال ۹۷  برای تامین آب شرب برخی از روستاهای شهرستان اراک از تانکر سیار استفاده می شده است از برنامه ریزی لازم برای کاهش مشکلات کم آبی در روستاها در سال ۹۸ خبر داد و عنوان کرد : وضعیت کمبود آب روستاها را با دقت رصد میکنیم و برای آنها اقدامات پیشگیرانه ، طرح ریزی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات