بهره مندی ۲۵۰۰ خانوارروستایی از آب شرب پایدار با تکمیل پروژه آبرسانی مجتمع کوهپایه چنار شهرستان ساوه

بهره مندی ۲۵۰۰ خانوارروستایی از آب شرب پایدار با تکمیل پروژه آبرسانی مجتمع کوهپایه چنار شهرستان ساوه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی استان مرکزی گفت: طرح مجتمع آبرسانی کوهپایه چنار در مرحله نخست ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستاهای شمال غربی این شهرستان را از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می کند.

به گزارش آبفار مرکزی: «یوسف عرفانی نسب» عصر پنجشنبه همراه با فرماندار ساوه در بازدید از طرح آبرسانی مجتمع کوهپایه چنار، اظهار داشت: این مجتمع آبرسانی در صورت تکمیل نهایی و انجام طرح توسعه، ۱۵ روستا را با سه هزار و ۵۰۰ خانوار دارای آب شرب پایدار خواهد کرد.
وی گفت: برای تامین آب این مجتمع، ۲ حلقه چاه دستگاهی حفر و تاسیسات برقی مورد نیاز نیز ایجاد شده است. همچنین عملیات ساخت خطوط انتقال این طرح نیز آغاز شده و با استفاده از توان ۲ پیمانکار تاکنون ۲۱ کیلومتر از آن اجرا شده و ۹ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره ‌برداری می رسد.

عرفانی نسب افزود: این طرح دارای سه مرحله است که در هر مرحله پنج روستا را از نعمت آب شرب بهره‌ مند خواهد کرد.
وی گفت : در مرحله نخست که در تابستان سال آینده به بهره‌ برداری خواهد رسید، آب شرب روستاهای سقانلیق، نورعلی بیگ، چنار، نیوشت و اکبرآباد تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آبفار استان مرکزی گفت: از محل اعتبارات مجتمع کوهپایه چنار، تاکنون سه باب مخزن با ظرفیت یک ‌هزار متر مکعب ساخته شده است و تا پایان طرح نیز یک هزار و ۳۶۰ متر مکعب ظرفیت مخزنی دیگر ساخته خواهد شد.
وی گفت: به محض تامین اعتبارات مورد نیاز، خط انتقال و مخازن بعدی نیز برای این پروژه ساخته خواهد شد.
بنا بر اعلام عرفانی نسب،  برای تکمیل نهایی طرح آبرسانی مجتمع کوهپایه چنار، ایجاد ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در درون روستاهای یولاق، دینارآباد، قلعک، چرمک، چنار و باغ شاهی نیاز است اما شبکه های توزیع در روستاهای سیلیجرد، نورعلی بیگ ، سقانلیق و نیوشت، اکنون تکمیل شده است.

عرفانی نسب گفت: همچنین هشت ایستگاه پمپاژ برای این پروژه باید ساخته شود که تاکنون عملیات اجرایی ۲ مورد از این ایستگاه ها انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: تاکنون از محل اعتبارات مجتمع آبرسانی کوهپایه ۵۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و برای تکمیل نهایی این طرح بر اساس برآوردهای انجام شده و با لحاظ کردن نرخ تورم و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز به اعتباری حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ویژه شهرستان ساوه نیزدر حاشیه این بازدید گفت: مسئولان شهرستان و استان مرکزی تلاش می کنند که با توجه به واقع شدن ساوه در اقلیم کم بارش و خشک، آب شرب مناسب و با کیفیت را برای شهروندان تامین نمایند.
«علی میرزایی» اظهار داشت: پروژه ساخت مجتمع آبرسانی کوهپایه چنار که ۱۵ روستا را در ناحیه شمال و شمال غربی شهرستان ساوه از نعمت آب شرب بهره مند می کند، از طرح‌های مهم آبرسانی استان محسوب می‌شود و تلاش می‌ شود که در کمترین زمان آن را به بهره برداری برسانیم.
وی همچنین مساعدت شرکت آبفار استان مرکزی در اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای  شهرستان ساوه را مثبت ارزیابی کرد.
فرماندار ساوه همچنین با اشاره به طرح انتقال آب سد کوچری به ساوه، اظهار داشت: با اتمام این طرح، مردم شهر ساوه از آبی با کیفیت و مناسب بهره مند خواهند شد.
میرزائی همچنین ذخیره آب سد الغدیر ساوه را با توجه به بارش های چند ماه اخیر، مناسب ارزیابی کرد و در عین حال از شهروندان خواست باتوجه به اینکه به زودی روزهای گرم در ساوه آغاز می شود، مانند همیشه در مصرف آب صرفه جویی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات