آغاز به کار طرح ملی داناب در استان قزوین

آغاز به کار طرح ملی داناب در استان قزوین

طرح ملی دانش‌آموزی «نجات آب_داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم استان قزوین در استان قزوین آغاز به کارکرد

آیین افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی «نجات آب_داناب» ویژه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم استان قزوین در سالن اجتماعات کوثر قزوین در حال برگزاری است.

در این طرح که همراه با کارگاه آموزشی مدیران شرکت آب منطقه‌ای، مدیران و معلمان آموزش‌وپرورش و با محوریت چرخه آب در طبیعت، مصرف آب کشاورزی و پیامدهای برداشت اضافه آب، آلودگی منابع آب و آب مجازی (نهان) برگزار شد آموزش‌وپرورش، جهاد دانشگاهی استان قزوین و شرکت سهامی آب منطقه‌ای قزوین مشارکت داشتند.

ازجمله اهداف طرح ملی داناب می‌توان به آموزش‌های درسی و عمومی با محوریت آب ویژه دبیران، دانش آموزان و خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگ‌سازی به‌منظور آموزش فرهنگ استفاده بهینه از آب و برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی با موضوع آب و مدیریت مصرف آن اشاره کرد.

طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)، بر بستری از مطالعات و پژوهش‌های اجتماعی با تکیه‌بر حمایت کمیسیون ملی یونسکو در ایران و نظر به لزوم جلب مشارکت‌پذیری اجتماعی، از سوی وزارت نیرو- شرکت مدیریت منابع آب ایران، در سال ۱۳۸۸ در استان خراسان رضوی آغاز و پس از موفقیت در فاز پایلوت در سال ۱۳۸۹، در ۶ استان به‌صورت سراسری و ملی و با هماهنگی و یکپارچگی ستادی، تعریف و اجرایی شد، وزارت آموزش و پروش نیز با استقبال از این طرح، بستر لازم جهت انجام این طرح را فراهم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات