ایجاد سدهای مخزنی خسارت‌های جانی و مالی سیلاب را کاهش داده است

ایجاد سدهای مخزنی خسارت‌های جانی و مالی سیلاب را کاهش داده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو( پاون)، رضا اردکانیان عصر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهارداشت: از وضعیتی که برای هموطنان‌مان در استان‌های گلستان و مازندران پیش آمده است، متاسف هستیم و امیدوارم با ارزیابی دقیق از وضعیت موجود، شرایط کنترل و هم به رفع مشکلات مردم پرداخته شود.
وی هدف از سفر خود به استان گلستان را همراهی معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: دقایقی دیگر جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در این استان خواهیم داشت و گزارش مدیران شرکت‌های آب و برق را بررسی می‌کنیم.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به شرایط اقلیمی خاص کشور و وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی گفت: کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است، طبیعت این مناطق وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی شدید است. در حالیکه شکرگزار خداوند برای بارش رحمت الهی هستیم اما باید آمادگی وقوع سیل را داشته باشیم. در حال حاضر استان‌های زیادی در معرض خطر سیل هستند.
وی با اشاره به سدسازی‌هایی که در کشور صورت گرفته خاطرنشان کرد: ایجاد سدهای مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد. این کار با رعایت ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و فنی در کشور ادامه خواهد داشت.
اردکانیان افزود: امیدواریم با توجه بیشتر به طبیعت سیلاب‌ها که نیازمند عبور از مسیرهای طبیعی هستند، با هموار کردن این مسیرها و حفظ پوشش گیاهی خطرات و خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها را کاهش دهیم./تسنیم
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات