قدردانی وزیر نیرو از زحمات مجموعه شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA وزیر نیرو از زحمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در راستای آبرسانی به روستاهای سیل زده قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان رضا اردکانیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، گفت: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در این فرصت کوتاه موفق شد از حدود ۴۰۰ روستای فاقد آب، تنها ۳۵ روستای استان آب آشامیدنی ندارند که آن هم از طریق تانکر سیار و توزیع آب بسته بندی، تامین می شود.

وی ادامه داد: مشکل آب شرب پایدار همین تعداد باقیمانده روستا هم به دلیل نبود مسیر دسترسی مناسب تاکنون انجام نشده است.

اردکانیان با بیان این نکته که با توجه به شرایط و امکانات موجود امکان وقوع خسارت کمتر نبوده، اظهار کرد: از انجاییکه بسیاری از ساز و کارها مانند امکانات هواشناسی برای اطلاع از وضعیت جوی دست کم از یک هفته قبل در استان مهیا نیست نمی توان بیش از این انتظار داشت.

وی اطلاع از وضعیت جوی سیلاب از سه روز قبل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در استان سیل خیزی مانند گلستان این امکانات باید مهیا شود.

وزیر نیرو زهکشی مزارع کشاورزی را یکی دیگر از راه های مقابله با سیل اعلام کرد و افزود: خوشبختانه زهکشی موضوعی است که توجه خوبی به آن شده است زیرا در سفر اخیر ریاست جمهوری هم به استان ۱۰ هزار مزارع زهکشی افتتاح شد و کلنگ ۶۰۰۰هکتار هم به زمین زده شد.

وی لایروبی رودخانه های استان را هم راهی در کاهش سیل دانست و اضافه کرد: لایروبی به خصوص در بخش ورودی رودخانه به دریا باید انجام شود.

اردکانیان در خاتمه خواستار افزایش توان علمی کارشناسان شد و افزود: علم بررسی میزان روان آب ها بسیار مهم  و موضوعی قابل توجه است که باید در استان مد نظر قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان یک شرکت می باشد

      نظرات