هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وضعیت جوی

هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص وضعیت جوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، در این اخطاریه با توجه به تقویت مجدد سامانه بارشی ، طی امروز تا عصر فردا آمده است: طی این مدت افزایش ابر ، بارندگی قابل ملاحظه ، رعدوبرق ، وزش باد شدید به همراه تندباد لحظه ای بویژه طی امروز و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است که این وضعیت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.
این اخطاریه می افزاید: بارش در ارتفاعات به صورت برف و شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود در ضمن بعلت وزش بادهای شدید طی امروز انتظار برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی و مرکزی را در ساعاتی خواهیم داشت.
محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان هم گفت: بیشترین حجم بارش ها طی امروز شامل مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی ،شرقی ومرکزی استان شامل حوضه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون بویژه شهرستان های مسجدسلیمان، گتوند، دزفول، اندیمشک، اندیکا، ایذه، باغملک، دهدز، لالی، بهبهان و در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه های آبریز دز، کارون و مارون می باشد.

آمادگی خوزستان برای مقابله باوقوع سیل احتمالی

مدیر کل بحران استانداری خوزستان گفت : همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان به حالت آماده باش در آمده اند.

کیامرث حاجی زاده افزود: کلیه ادوات و تجهیزات و سازمانها به منظور مقابله با سیلاب احتمالی که بر اثر ورود سامانه بارش زا که از روز یکشنبه(دیروز) وارد استان شده بسیج شده اند.
وی با اشاره سیل بندهای روستای طگطاگه شهرستان سوسنگرد تصریح کرد: مقرر شد از طریق زه کشی ها و مسیل هایی که در گذشته در حوزه رودخانه کرخه موجود می باشد، دو مسیر از محلهایی که در گذشته موجود بود بازگشایی شود تا در صورتی که سیلابی رخ داد با رهاسازی آب سیل بندها، روستاها در خطر نباشند.
مدیر کل بحران استانداری خوزستان همچنین با اشاره به ایستگاه پمپاژ شهر رفیع و روستاهای در معرض سیل افزود: به منظور پیشگیری از وقوع این حاردثه، یک سوم از آب رودخانه نیسان به منظور جلوگیری از خسارتهای احتمالی به نهر معرض هدایت شد.
وی همچنین با اشاره به عبور رودخانه نیسان از محدوده روستای بگعان شهرستان هویزه و اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه، اظهار داشت: مقرر شد ۴ دستگاه بیل مکانیکی و ۲ تا دستگاه کمپرسی برای لایه روبی رودخانه نیسان اعزام شوند.

این گزارش حاکیست در پی پیش بینی بارشهای فراگیر در حوزه های آبریز سد دز اندیمشک، دریچه های این سد باز شده و این امر سبب بالا آمدن آب رودخانه های استان از جمله کارون شده است.

باتوجه به هشدار مدیریت بحران خوزستان و اطلاعیه های هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه و شدت بارندگی و تند باد بیش از حد مجاز و امکان طغیان و بالا آمدن سطح آب و احتمال خطر و حادثه آفرینی این بارش ها، امروز وضعیت هوا در مناطق مختلف استان ضمن وقوع بارندگی آرام گزارش شده است.

بر اساس تصمیم مدیریت بحران استانداری خوزستان تمامی فرمانداران این استان تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستانهایشان را ندارند.
حمید رضا لشکری معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان هم از پیش‌بینی بارندگی شدید در تمامی حوزه‌های آبریز خوزستان خبرداد و گفت: نگرانی وقوع سیلاب در پایین دست رودخانه کرخه بیش از سایر نقاط خوزستان است.

بارش ۳۹ میلیمتری باران در حسینیه اندیمشک

سامانه بارشی که از دو روز گذشته وارد خوزستان شده، تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز ۳۹ میلیمتر در شهر حسینیه اندیمشک باریده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در شهر شوش۲۲، دزفول۱۴ میلیمتر باران باریده است.
محمد سبزه زاری افزود: طی امروز پدیده‌ افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه و شدید به همراه تندباد لحظه‌ای و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است.
وی ادامه داد: بیشترین شدت بارش‌ها تا اواخر روز سه‌شنبه رخ می دهد که طی امروز در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی ومرکزی استان و در روز سه شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی می‌باشد.
سبزه زاری از مسافران نوروزی خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و هشدارها و اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران استان و هواشناسی را جدی بگیرند.

وضعیت جوی آرام در خوزستان

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان وضعیت هوا در استان آرام گزارش شده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، باتوجه به هشدار مدیریت بحران خوزستان و اطلاعیه های هواشناسی خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه هفتم فروردین ماه و شدت بارندگی و تند باد بیش از حد مجاز و امکان طغیان و بالا آمدن سطح آب و احتمال خطر و حادثه آفرینی این بارش ها ، امروز وضعیت هوا در مناطق مختلف استان ضمن وقوع بارندگی آرام گزارش شده است .
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان از شب گذشته در بیشتر مناطق استان بارندگی گزارش شده است که علاوه بر لطافت هوا ، موجب خوشحالی مردم این مناطق شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات