جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه برگزار شد

جلسه مدیریت بحران شهرستان ساوه برگزار شد

فرماندار ساوه در این جلسه گفت: حجم آب ذخیره شده ی سد الغدیر ساوه به یکصد میلیون متر مکعب رسید.

میرزایی با اشاره به شدت بارش ها و آمادگی کامل دستگاههای اجرایی ساوه افزود: همینک دبی ورودی آب به سد ساوه ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه است و کل حجم مخزن به ۱۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی در خصوص خسارت های ناشی از سیل نیز ادامه داد: میزان دقیق خسارت های سیل نیاز به کارشناسی دقیق مدیران در شهرستان را دارد ولی پیش بینی می شود که ۴۰ میلیارد تومان به تاسیسات ، راها، ابنیه ها و عمارات خسارت وارد شده است.

فرماندار ساوه در خصوص انسداد مسیرهای ارتباطی ساوه نیز گفت: به علت نشست پل هفت دهنه در مسیر سد ساوه و نیز ریزش کوه، در راه ارتباطی حریقان و ورگبار بخش نوبران همچنان مسدود می باشند.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بهره برداری مناسب از منابع آبی در شهرستان ساوه گفت: ضرورت احداث سد در بخش نوبران با توجه به انجام طرح مطالعاتی و نیز بهرمندی مردم از فرصت رودخانه ی مزلقان چای ضروری به نظر می رسد.

عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تامین آب شرب ساوه از سد الغدیر است و همینک با توجه به سیلابی شدن آب و نیز خطر آسیب به شبکه انتقال آب شرب ساوه، انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند از ورود خسارات به تاسیسات آب جلوگیری نماید.

در ادامه اعضای مدیریت بحران با حضور در محل های عبور رودخانه ی مزلقان چای و نیز شدت جریان آب از پل هفت دهانه که در بارش های اخیر، نشست کرده است بر انحراف و هدایت جریان آب به سمت بندهای خاکی تاکید کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات