پایداری و ایمنی سدها به صورت روزانه کنترل می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: ۷ سد مخزنی استان در بهترین شرایط پایداری قرار دارد و وضعیت پایداری و ایمنی سدها به صورت روزانه کنترل می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،"حسین امامی"با بیان این مطلب،اظهار داشت: با توجه به بارش های پیش رو در روزهای ۲۴ الی ۲۸ فروردین ماه و اعلام آماده باش توسط ستاد مدیریت بحران استان، از ابتدای فروردین ماه پیش بینی های لازم برای مدیریت مخازن و کنترل سیلاب های بهاری در دستور کار کمیته پایداری و ایمنی سدهای استان بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر، ۷ سد مخزنی استان در بهترین شرایط پایداری قرار دارد و وضعیت پایداری و ایمنی سدها به صورت روزانه کنترل می گردد.

امامی گفت: از ۷۰ میلیون متر مکعب ظرفیت کل سدهای مخزنی استان ، حدود ۵۰ میلیون متر مکعب، خالی بوده و امید داریم با بارندگی های خوب پیش رو، ضمن کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات پایین دست، ظرفیت خالی سدها به تراز نرمال برسد.

وی با اشاره به آبگیری مناسب سد نهرین طبس که بخشی از آب شرب این شهر را تامین می کند،گفت: با مدیریت مناسب این حجم ذخیره شده ،امیدواریم در سال جاری دغدغه ای جهت تامین آب شرب در شهر طبس نداشته باشیم.

وی در پایان به برنامه های شرکت آب منطقه ای در راستای ساماندهی رودخانه های استان اشاره کرد و گفت: از هم استانی های محترم درخواست داریم با توجه به هشدارهای داده شده و امکان وجود سیلاب در رودخانه های استان ،از اطراق در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کرده تا شاهد حوادث ناگواری برای هیچ یک از هم استانی ها نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات