افزایش رضایتمندی مردم و همکاران اولویت شرکت در سال جاری

در اولین جلسه شورای مدیران سال ۹۸، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ضمن بررسی و تحلیل بارندگی های اخیر و تجلیل از اقدامات همکاران در مدیریت سیلاب ها، به تبیین اهداف سال ۹۸ در سطح کلان شرکت بر اساس وظایف معاونت ها، اداره ها و دفاتر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک اعیاد بزرگ گذشته، دو راهبرد اصلی شرکت را خاطر نشان کرد و ادامه داد که این دو راهبرد چالشی و  تلفیقی است، ابتدا مدیریت منابع آب بر مبنای سازگاری با کم آبی است و این یعنی با همین آب موجود باید مشکلات آب استان را حل کنیم و راهبرد دوم مطالعات و اجرای طرح های بزرگ انتقال آب است.

وی افزود: اتفاقاتی که امسال در حوزه آب و هوا افتاد به ایجاد تغییر در سیاست ها و راهبرد های وزرات نیرو و شرکت های تابعه منجر می گردد.

وی ضمن تشکر از تمامی دستگاه های اجرایی استان بویژه استاندار محترم، حضور تمامی مدیران امور های آب و همکاران محترمشان را در خور تقدیر برشمرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: در بروز بارندگی های اخیر و سیلاب ها می شود گفت بر اثر گرم شدن گرمای دو درجه ای زمین ظرفیت حجم آب موجود در ابر ها بیشتر می شود. و این پدیده احتمالا تا ده سال آینده ادامه خواهد داشت و تاثیرش در منطقه کمربند خشک نیم کره شمالی بیشتر خواهد بود و بحث بسیار جدی است و از پیامد های آن می توان به کاهش برف و غیر قابل پیش بینی بودن بارندگی ها اشاره کرد که امروز هر دو پدیده را شاهد هستیم.

علایی مهمترین راه مقابله با این پدیده نو ظهور را سیاست ارتقای آموزش همگانی و آگاهی بخشی و انسجام مردم و سپس لزوم وارد شدن دولت و نظام به میدان برای مطالبات مردمی و مقابله با قانون شکنان به حریم و  بستر و رودخانه ها و سد ها اعلام کرد.

وی اقدامات مدبرانه دولت بویژه وزارت نیرو در مدیریت و کنترل سیلاب های اخیر را یکی از نقاط مثبت عملکرد این وزارت خانه  دانست و تاکید کرد: در کنار نقد از عملکرد دستگاه اجرایی باید نقاط مثبت اقدامات دولت نیز بطور کامل به مردم اطلاع رسانی گردد که این یکی از وظایف اصلی اصحاب رسانه می باشد.

محمد علایی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به زحمات همکاران خواستار به روز بودن اطلاعات سد ها و تاسیسات آبی استان برای مقابله با شرایط بحرانی شد و لزوم تغییر درسیاست سد سازی را بیان کرد و گفت: سد ها باید توان حفاظت از اینگونه سیل های مهیب را داشته باشند؛ چرا که در برخی مناطق سد ها نه تنها  برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه، بلکه برای جلو گیری از خسارات سیلاب های احتمالی احداث گردیده است.

در ادامه جلسه که معاونین، مدیران، رییس گروه ها و مسوولین حضور داشتند راهبرد های اصلی شرکت را افزایش رضایتمندی در داخل و بیرون شرکت، افزایش بهره وری در تمام سطوح ،داشتن شرکت تمام الکترونیک، مدیریت منابع آب از طریق رصد کردن و کنتور های هوشمند ،کاهش برداشت از چاه ها، برون سپاری کارشناسی و هوشمندانه و لزوم پاسخ گویی به موقع به مکاتبات را برشمرد و خواهان مستند سازی فعالیت های شرکت در  تمام سطوح و همچنین مدیریت افکار عمومی در داخل و خارج توسط روابط عمومی شد.

در انتهای این جلسه نیز احکام چهار نفر از مدیران و روسای گروه ها که در فرایند انتخاب و انتصاب مدیران انتخاب گردیده اند ، قرائت گردید و از مدیران و کارشناسانی که در مدیریت سیلاب های اخیر استان تلاش نموده اند تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات