شبکه برق زابل پایدار است

شبکه برق زابل پایدار است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر امور برق زابل گفت: برق شش روستای منطقه هیرمند به جهت تامین امنیت مردم قطع شده و به‌رغم آب‌گرفتگی تاسیسات توزیع، شبکه برق منطقه در حالت پایدار قرار دارد و آسیبی به شبکه برق وارد نشده است .
"خلیل عیوض‌زاده" بارندگی در حوضه آبریز هیرمند و جاری شدن سیلاب از خارج از مرزها(افغانستان) به‌سمت تالاب هامون را موجب شکستگی یکی از دایک‌ها در منطقه نیاتک عنوان کرد و افزود: این اتفاق منجر به آب‌گرفتگی دشت شهرستان هیرمند و تخلیه شش روستا بر اثر آب‌گرفتگی شد.
وی با اشاره به استقرار مردم روستاهای آسیب‌دیده در مناطق اسکان موقت، از آب‌گرفتگی پایه‌ها و تابلوهای برق در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون با هماهنگی ستاد بحران شهرستان هیرمند و به جهت جلوگیری از حوادث جانی، برق این روستاها به‌طور موقت قطع شده و آسیبی به شبکه وارد نشده است .
مدیر امور برق زابل به تلاش ستاد بحران و دستگاه‌های اجرایی برای ترمیم محل شکستگی اشاره و از آمادگی شرکت توزیع برای وصل مجدد برق منطقه پس از فروکش کردن آب خبر داد.
وی یادآور شد: در سیلاب اخیر حدود ۲۵۰ خانوار روستایی به مراکز اسکان موقت انتقال یافتند، ۱۵ اکیپ عملیاتی برق در منطقه مستقر شده و پنج اکیپ نیز در حالت آماده‌باش به‌سر می‌برد و با توجه به ارسال  امکانات پشتیبانی از مرکز استان، تمامی امکانات مورد نیاز شبکه برق در دسترس قرار گرفته و مشکل خاصی نداریم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات